شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۳۶۶
جمعه ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: رئیس خانه سازمان‌های مردم نهاد گناوه گفت: چهار سمن جدید در مدت ۹ ماه اخیر در این شهرستان در حوزه‌های اجتماعی (حقوق)، خیریه (خانواده و بانوان)، رسانه و فرهنگی در کنار انجمن‌های از قبل تاسیس شده، تشکیل و در حال فعالیت هستند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت رهروان‌سحر شامگاه پنجشنبه در نشست با نمایندگان و مسئولان انجمن‌های این شهرستان در محل خانه سمن‌ها اظهار کرد: اولین جلسه سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گناوه در سال ۱۴۰۲ با حضور مسئولان انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جهت ارزیابی و تحلیل عملکرد سال گذشته و برنامه‌ریزی برای سال جدید برگزار شده است.

وی بر اجرای برنامه‌های متنوع خانه سمن‌ها برای سال ۱۴۰۲ و لزوم گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: در سال گذشته به صورت منظم جلسات کتابخوانی و آشنایی با کتاب در محل خانه سمن‌ها برگزار شد و امسال با اجرای برنامه‌های هدفمند گسترش این فرهنگ را ادامه دهیم.

رئیس خانه سازمان‌های مردم‌نهاد گناوه تصریح کرد: ۱۸ سمن از قبل در این شهرستان تاسیس شده که چهار سمن در ۹ ماه اخیر بوده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی مدون ، فعالیت‌های خانه‌ سمن‌ها تنها منحصر در فضای ساختمان این مجموعه نبوده و در محلات و مساجد و حسینیه‌ها نیز حضور داشته‌ایم.

رهروان‌سحر برگزاری کلاس‌های فن‌بیان، مشاوره خانواده و کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف در مساجد و حسینیه‌ها و برنامه‌هایی در هفته‌ عفاف و حجاب در چندین محله را از عمده این فعالیت‌ها عنوان کرد.

وی بیان کرد: مجموعه خانه سمن‌ها در بازه زمانی ۹ ماه اخیر، در چند بخش فعالیت کرده و اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ است.

رئیس خانه سازمان‌های مردم‌نهاد گناوه افزود: در این ارتباط از یک سو ایجاد انجمن‌های جدید و از سوی دیگر رسیدگی به ساختار فیزیکی خانه سمن‌ها و خریداری تجهیزات جدید در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مکان خانه سمن‌ها در بدو ورود، با انبوهی از مشکلات و معضلات زیرساختی مواجه بود و فرسودگی‌ها و ضعف‌های عمرانی فراوانی در ساختمان وجود داشت که انجام کاری ممکن نبود ولی با این وجود در همان ابتدا هر انجمنی که به این نهاد مراجعه می‌کرد و درخواست همکاری یا برگزاری جلسه یا مراسم را داشت با تمام وجود و با روی باز استقبال و تا حد امکان اجرا شد.

رهروان سحر گفت: با رایزنی‌هایی که با فرمانداری شهرستان گناوه انجام گرفت موفق شدیم مجوز یک نمایشگاه دائمی بانوان کارآفرین با تخصیص اعتبار را برای سازمان‌های مردم نهاد شهرستان اخذ کنیم.

وی افزود : مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز از فرمانداری جهت راه‌اندازی بخش رسانه‌ای و روابط عمومی خانه سمن‌ها اعتبار تامین شده که طی جلسه‌ای با معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری اعلام شد.

رئیس خانه سازمان های مردم‌نهاد گناوه گفت: امیدواریم با این اعتبار بخش رسانه‌ای و روابط عمومی برای این مجموعه ماندگار شود و تمامی انجمن‌ها و مدیرانی که در آینده می‌آیند بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: رایزنی‌هایی برای چندین بودجه کلان از چند نهاد دیگر نیز انجام گرفته که امیدواریم بتوانیم با مساعدت فرماندار این بودجه‌ها را نیز دریافت کنیم تا تحولی هرچه بزرگتر را در این دوره رقم بزنیم.

رهروان سحر گفت: یکی از مشکلات اساسی خانه سمن‌ها در اختیار نداشتن ردیف بودجه است که امیدواریم محقق شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر