شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۲۹
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: تقاطع غیر هم سطح شهید سلیمانی پس از ۴ سال چشم انتظاری شب گذشته به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی که در تیرماه سال ۱۳۹۸ در شهر بوشهر آغاز شده بود و با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی سال‌ها به کما رفته بود با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و شورای ششم، جانی تازه گرفت تا شامگاه روز شنبه با همکاری استانداری و شهرداری بوشهر بعد از تاخیر چند ساله مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهردار بوشهر در آئین افتتاح این طرح گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی با همدلی و دفاع مدیران استان، شورای شهر، همراهی و بردباری مردم با وجود همه مشکلات و تنگنا‌ها با اقدامی جهادی و انقلابی در شهرداری و شورای شهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسین حیدری اظهار داشت: در بدو شروع کار شورای ششم، طرح تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و در حالی که کارگاه ساخت آن تعطیل و پیمانکار طرح خلع ید شده بود، تحویل گرفته شد که با شروع فعالیت این شورا، پیمانکار طرح انتخاب و عملیات اجرایی آن ادامه یافت.

وی بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با ۹۲ میلیارد تومان اعتبار شامل ۲۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری اجرا شده است.

حیدری اظهار داشت: امروز دیگر نبش قبر، گلایه و زیر سوال‌بردن فرد یا افرادی در خصوص نحوه اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی لازم نیست و نباید زحمات مسئولان قبل زیرسوال برده شود.

وی با تقدیر از پیمانکاران، استاندار بوشهر، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری، دستگاه‌های آب و برق، مخابرات، گاز و فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: تلاش می‌شود با اجرای پروژه‌های عمران شهری مردم از بهترین شرایط و فضای شهری استفاده کنند.

شهردار بوشهر همچنین از بهره‌برداری گذر سرتل به تنگک در اردیبهشت ماه خبر داد.

حیدری ادامه داد: قرار بود تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد، اما به دلیل ترافیک بالا تنها تقاطع مورد بهره‌برداری و میدان زیر پل نیز در گام بعدی افتتاح می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم گفت: مردم استان دارای تمدن کهن بوده و در طول تاریخ فراز و نشیب‌های زیادی تجربه کرده به همین خاطر هر فرازی که در این شهر صورت گرفته می‌بینید یک انسان با دانش و دلسوز پای کار بوده و پشت هر نشیبی نیز کم‌کار‌هایی نهفته است.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: با این حال در طول انقلاب اسلامی اینقدر کار‌های بزرگ انجام شده که باید کار‌های ناچیز را نادیده گرفت و از همه دست اندرکاران تشکر کرد.

وی با بیان اینکه شهر بوشهر مرکز تمدن جنوب ایران بوده است گفت: این شهر دارای یک جغرافیای آماده، فضای آمایشی بسیار متناسب با جغرافیای گردشگری و مدیریت عمرانی کرانه، شهر اتمی ایران و دارای مراکز مهم نظامی، انتظامی، شیلاتی، کشتیرانی و گمرک است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: شهر بوشهر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد کار‌های فوق العاده می‌طلبد که در همین ارتباط با رویکرد جدید دولت و فضای استان به سمت پیشرفت تمدنی، قدم برمی‌داریم.

وی با تاکید براینکه نیاز است برای شهر بوشهر طرح‌های بین‌المللی دیده و طراحی شود، گفت: باید با جذب اعتبارات مناسب شرایطی برای ایجاد پیشرفت‌های شگرف در این شهر پر از قدمت فراهم شود.

آیت الله صفایی‌بوشهری افزود: خدمت به مردم و مردم‌داری نشان از عقلانیت مدیریتی است و مردم قدردان زحمات مسئولان هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر هم گفت: تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی به وسیله یکی از شرکت‌های توانمند عمرانی کشور اجرایی و مقرر شد این طرح در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد که به دلیل تاخیر در جابجایی و افزایش ارتفاع دکل‌های انتقال شبکه هوایی برق فشارقوی این طرح حدود پنج ماه تعطیل شد.

وحید نیک‌روش اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام گرفته و تعامل و همکاری شرکت برق منطقه‌ای فارس و نیروی دریایی ارتش برای جابجایی شبکه‌های برق مشکل حل شد، اما یکی از دلایل تاخیر طرح انتقال شبکه‌های برق بود.

وی ادامه داد: شورای شهر بوشهر در راستای سرعت بخشی در عملیات اجرایی این طرح سال گذشته در ۲ مرحله ۶۰ میلیارد تومان در سال۱۴۰۱ و ۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ برای اجرای تقاطع اختصاص داد و ۲۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات تملک دارایی‌های استان به این طرح تخصصیص یافت.

نیک‌روش یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح بهبود عبور و مرور و کاهش ترافیک در ورودی شهر بوشهر اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر