شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۵۹۸
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ضیافت قرآنی ویژه ۱۶ هزار دانش‌آموز روزه‌اولی استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حامد جمالی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان به ۲ شیوه حضوری و مجازی اجرا شده است، اظهار داشت: دانش‌آموز محوری، تقویت بنیه اعتقادی و نشاط آفرینی قرآنی از ویژگی‌های برنامه‌های رمضان امسال بوده است.

وی افزود: ضیافت قرآنی ویژه ۹ هزار و ۲۲۳ دانش‌آموز دختر روزه اولی پایه سوم و هفت هزار و ۶۰۹ دانش‌آموز روزه اولی پایه هشتم در سراسر استان برگزار شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: همایش هزار نفره روزه اولی‌ها به عنوان ضیافت سفیران نور در مصلی جمعه مرکز استان و با حضور قاریان ممتاز دانش‌آموزی اجرا شد.

اجرای طرح ملی اتقان

جمالی خاطرنشان کرد: برنامه قرآنی نوای ملکوت برای اولین سال در آموزش و پرورش با هدف ترتیل خوانی دانش‌آموزان و نونهالان در دارالقرآن‌های شهر بوشهر و با حضور دختران و پسران انجام شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: اجرای طرح ملی اتقان (ارتقا توانمندی قرآنی آموزگاران مربیان معاونان و مدیران دوره ابتدایی) در استان به عنوان یکی از پنج استان منتخب کشور که از چند ماه قبل شروع شده، در این ماه مبارک ادامه یافته است.

اجرای طرح بهار بندگی

وی ادامه داد: اجرای طرح بهار بندگی، پویش هر مدرسه هر روز یک محفل انس با قرآن کریم، محفل انس با قرآن در ماه مهمانی خدا در محل ادارات شهرستان و مناطق، پویش ستاره‌های زمین با هدف قرائت سوره مبارکه قدر بر سر سفره افطار توسط خانواده‌های دانش آموزان و فرهنگیان از دیگر برنامه‌های رمضانیه آموزش و پرورش است.

جمالی اجرای طرح هدیه نورانی، پویش قرآنی ویژه دانش آموزان با هدف تلاوت یک صفحه قرآن برای هدیه به روح گذشتگان، محافل مجازی قرآن در کانال قرآن عترت و نماز، اجرای مسابقه تدبر در قرآن کریم در کانال قرآن عترت و نماز استان، دعوت و همراهی دانش آموزان در راهپیمایی روز قدس به همراه فعالان قرآنی، حافظان، قاریان و برترین‌های قرآن عترت و نماز از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی دارالقرآن خورشهاب منطقه دلوار، ۲۲ دارالقرآن فعال در استان داریم، گفت: در راستای توسعه و تعمیق برنامه‌های قرآنی، میز دارالقرآن به صورت هفتگی و با حضور یکی از مدیران دارالقرآن و با هف بررسی دستاوردها و مشکلات برگزار می‌شود.

بهبود سخت‌افزاری مراکز دارالقرآن

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص بهبود سخت‌افزاری مراکز دارالقرآن گفت: ۲ مرکز دارالقرآن طوبی و آل یاسین بازسازی شده است و سه زمین در شهرستان‌های کنگان و عسلویه و دیلم برای ساخت دارالقرآن توسط خیران اهدا شده است.

وی بیان کرد: شناسایی حدود هزار استعداد برتر قرآنی استان برای اجرای طرح نخبه پروری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار دبیر خانه کشوری مفلحون (پایگاه مجازی امر به معروف و نهی از منکر) در استان بوشهر، برگزاری اجلاسیه‌های نماز در ۱۸ شهرستان منطقه و انتخاب استان بوشهر جز ۵ استان برتر کشور در برگزاری اجلاسیه های نماز از مهمترین برنامه‌های این اداره در یک سال گذشته بوده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شناسایی و پرورش استعدادهای مداحی دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی استان، برنامه مهم سال تحصیلی آینده با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی و معرفی در مسابقات کشوری و استانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر