شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۶۰۴
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خُرد و خانگی یکصد میلیارد تومان پرداخت شده است که صدور مجوزها نسبت به سال ماقبل ۶ برابر افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش فکرشهر، مصدق کشاورزی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان تسهیلات به یک هزار و ۳۵۰ طرح تعلق گرفته و با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۲ هزار نفر در استان فراهم شده است.

وی افزود: تمام مجوزهای سال گذشته در بخش اشتغال خانگی به صورت الکترونیکی با کمترین زمان ممکن نسبت به دریافت مجوزها اقدام شده است.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در سال جدید تلاش می‌شود میزان تخصیص اعتبارات در بخش مشاغل خُرد و خانگی در استان افزایش یابد.

کشاورزی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه گفت: سهم استان از این تسهیلات یک هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان بود که تاکنون به چهار هزار و ۴۳۷ طرح ۴۵۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی یادآور شد: با پرداخت این میزان تسهیلات سه هزار و ۵۰ فرصت شغلی در استان بوشهر فراهم شده است.

کشاورزی اضافه کرد: انتظار می‌رود با مصوبه شورای عالی اشتغال زمان پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ از محل اعتبارات سال گذشته تمدید شود.

به گفته کشاورزی انتظارمی‌رود تسهیلات تکلیفی تبصره ۱۶ برای سالجاری و آئین نامه اجرایی و سهم استان ابلاغ و مشخص و زمینه حمایت لازم از حوزه کارآفرینی و اشتغال استان فراهم شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی استان در زمستان سال گذشته گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران میزان نرخ بیکاری استان بوشهر در زمستان ۱۴۰۱ معادل ۷.۳ درصد بوده که ۲.۶ درصد نسبت به کشور کاهش نشان می‌دهد.

کشاورزی افزود: همچنین نرخ بیکاری استان نسبت به وضعیت مشابه سال ۱۴۰۰ نیز معادل ۱.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر میزان مشارکت اقتصادی مردم این استان را ۳۹.۹ درصد اعلام کرد و گفت: این عدد نسبت به وضعیت مشابه فصل گذشته نزدیک به یک درصد رشد داشته است.

وی در خصوص اشتغال ایجاد شده سال گذشته در استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ به لحاظ زیست‌بوم کارآفرینی در دولت سیزدهم تمام دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تعهد اشتغال خود را انجام و اطلاعات مربوط به شاغلان را در سامانه جامع اشتغال کشور بارگذاری کنند.

کشاورزی ادامه داد: براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال استان بوشهر سال گذشته اشتغال ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این آمار نسبت به تعهد اشتغال ۲۱هزار و ۶۷۴ نفر، ۱۴۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

کشاورزی گفت: براساس تعهد سال ۱۴۰۲ استانداران به وزارت کشور، ایجاد ۱۸ هزار و ۳۳۱ شغل هدف‌گذاری شده که با توجه به برنامه‌ریزی و تاکید استاندار در کارگروه اشتغال استان این رقم باید به ۲۵ هزار شغل در سالجاری افزایش یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: صدور کالا برگ الکترونیکی یکی از برنامه‌های تکلیفی دولت در قانون بودجه است که یارانه افراد به صورت غیرنقدی اختصاص می‌یابد.

کشاورزی افزود: در حال حاضر تمام سرپرستان خانواری که یارانه دریافت می‌کنند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ در سطح استان نسبت به دریافت۱۰ قلم کالای اساسی مشخص شده اقدام کنند.

وی در خصوص مزیت این طرح گفت: از ابتدای ماه یارانه به صورت الکترونیکی در کارت سرپرستان خانوار شارژ شده و می‌توانند دریافت کنند و هر میزان که به صورت غیرنقدی بماند در پایان ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان کرد: تاکنون ۷۸۰ فروشگاه به دستگاه مربوطه مجهز شده‌اند و این زیرساخت در همه شهرستان‌ها و بخش‌های استان برای مراجعه سرپرستان خانوار آماده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر