جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۷۷۶
چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۸

فکرشهر: مدیرکل زندان‌های استان بوشهر گفت: طرح پابند الکترونیکی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید محتشم حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر با مبلغ بدهی بیش از ۹۲ میلیارد تومان در جشن گل‌ریزان از زندان آزاد شدند.

وی اضافه کرد: از میزان بدهی یاد شده شاکیان ۸۰ میلیارد تومان گذشت کردند و ۷ میلیارد تومان به‌صورت وام بانکی و ۵ میلیارد تومان هم از سوی خیران و نهادهای مختلف پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر جرایم مالی و مهریه را از جمله موارد جرایم غیرعمد مالی عنوان کرد و افزود: اکنون ۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی استان بوشهر چشم انتظار دستان پر مهر و پر برکت خیران، نیکوکاران و اقشار مختلف مردم هستند که ان‌شاءالله با جمع‌آوری کمک‌ها بتوان زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.

وی با بیان اینکه از زندانیان جرایم غیرعمد مالی ۳ نفر زن و مابقی مرد هستند گفت: اگر مردم در قالب کمک به ستاد دیه همکاری کنند به‌زودی نسبت به آزادی این افراد اقدام می‌شود.

حسینی با بیان اینکه با خروج آخرین زندانیان جرایم غیرعمد مالی، بوشهر، نخستین استانی است که زندانی جرایم غیرعمد مالی ندارد گفت: بدهی این ۶۸ نفر زندانی جرایم غیرعمد مالی ۱۲۴ میلیارد تومان است که با تأمین حدود ۱۰ درصد از بدهی آنها از سوی خیران و پرداخت تسهیلات بانکی و بخشی هم گذشت شاکیان زمینه آزادی آنها فراهم می‌شود.

استفاده از فناوری در زندان

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه پابند الکترونیکی در واقع بهره‌بردن از تکنولوژی روز در حقوق کیفری است، اظهار داشت: همان گونه که تکنولوژی در مؤلفه‌های زندگی مردم نقش ایجاد کرده و بخشی از امور جامعه را تسریع می‌دهد و امور اجتماعی آسان می‌کند، در خدمت زندان‌بان در آمده است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از پابند الکترونیکی گفت: به جای اینکه مجرمان در زندان حبس شوند از زندان مجازی که همان پابند الکترونیکی است استفاده می‌شود.

حسینی از راه‌اندازی مرکز سامانه مراقبت پابند الکترونیکی در استان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته ۲۴۰ نفر از زندانیان با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و از طریق مرکز سامانه مراقبت پابند الکترونیکی به‌صورت شبانه‌روزی مورد رصد و پایش قرار دارند.

وی با تأکید بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اضافه کرد: در طرح پابند الکترونیکی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، زندانیان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص خارج از زندان دوران حبس خود را سپری می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر اضافه کرد: دستگاه قضائی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر