يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۰۶۸
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۱

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با توجه به تاثیر مخرب شیوه‌های صید محاصره‌ای (پرساین) و ترال (کف‌روب) بر ذخایر دریایی؛ برخورد با این شیوه‌ها از اولویت‌های شیلات این استان است.

به گزارش فکرشهر، عقیل امینی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه صید مخرب ترال همیشه وجود داشته، اظهار کرد: با همت نیروهای یگان حفاظت اداره کل شیلات، نیروی دریایی سپاه و نیروهای مرزبانی با لنج‌هایی که اقدام به صید ترال (کف‌روب) می‌کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: با وجود تمام اقدامات حفاظتی در زمان حاضر بیشترین صید ترال در استان بوشهر به وسیله قایق‌های بدون مجوز و بی‌هویت انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: صید غیرقانونی ترال خارج از فصل در صیدگاه‌ها انجام می‌گیرد و نابودی نسل آبزیان دریایی و ادوات صیادان را به دنبال دارد.

امینی در خصوص صید مخرب محاصره‌ای (پرساین) گفت: این شیوه صید به وسیله ۲ قایق همزمان و به صورت پیاله‌ای برای صید ماهیان سطحی ( ماهی ساردین) از اول آبان تا فروردین ماه انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 14شناور این شیوه صید را کنگان و عسلویه انجام می‌دهند.

به گفته امینی در زمان حاضر استفاده از شیوه صید محاصره‌ای (پرساین) در خارج از فصل غیرقانونی است و تاثیر مخربی بر ذخایر آبزیان دارد.

وی بیان کرد: افزایش گشت‌های کنترلی صید غیرمجاز با تجمیع نیروهای یگان حفاظت از سراسر استان در دستور کار قرار دارد.

امینی افزود: هرچند پویایی و فعالیت یگان حفاظت منابع آبزیان با وجود کمبود نیرو و منابع مشهود است، اما باید با همه محدودیت‌ها، شاهد ارتقا فعالیت‌ها و و حفاظت از ذخائر آبزی باشیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: تشدید برخورد با صید و صیادی مخرب و غیرمجاز به ویژه استفاده از ادوات صیادی مخرب محاصره‌ای (پرساین) و ترال در دستور کار یگان حفاظت منابع شیلات آبزیان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هرگونه آسیب به ذخایر آبزیان می‌تواند خساراتی جبران ناپذیر و مخربی را در پی داشته باشد؛ گفت: رفع مسائل و مشکلات یگان حفاظت آبزیان شیلات مانند کمبود نیروی انسانی، سوخت و یک سری موارد دیگر در حال پیگیری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر