جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۳۱۷
چهارشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: با حکم دبیر جشنواره چهاردهمین دوره جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی به میزبانی بوشهر، سه داور این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: محمود پوروهاب، مجید ملااحمدی و سعید هاشمی آثار این دوره از جشنواره ملی داستان و کودک را داوری می‌کنند.

عبدالرحیم افروغ گفت: از محمود پوروهاب تاکنون نزدیک به ۱۵۰ عنوان کتاب در زمینه‌های پژوهش، داستان، شعر و زندگینامه به چاپ رسیده است که می‌توان به داستان‌های زبان گنجشک ها را بلد است، آرزوی مادر بزرگ، درخت خانه ما، همیشه کسی هست، سکوت خیس درختان، باتو هوا خوب، ماهی رود تو ام، غروب آفتاب ربذه، صدای زلال بلال، این صدای علی (ع)، قصه‌های ده جلدی پیامبران، مژده گل، خوان هشتم، و شاعران آشنا اشاره کرد.

وی افزود: این نویسنده پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان هم اکنون عضو کارشناسان داستان و شعر انتشارات آستان قدس رضوی و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است و داوری جشنواره‌های قلم زرین، کانون پرورش فکری، رضوی و جشنواره شعر فجر را در کارنامه دارد.

افروغ اضافه کرد: قصه های ایرانی" و"قصه های خیلی قشنگ" از پوروهاب به زبان های روسی و انگلیسی ترجمه شده است.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی ادامه داد: مجید ملامحمدی نویسنده و شاعر ۶۵ ساله حوزه کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان است که تا کنون بیش از۲۰۰ عنوان کتاب داستان، شعر و تحقیق ادبی و دینی ویژه این گروه‌های سنی از او منتشر شده و نوشته‌های او در جشنواره‌های متعدد مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی افزود: این نویسنده عضو سردبیر مجله‌ پوپک، عضو انجمن قلم ایران و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بوده و آثار او به زبان های فرانسه، انگلیسی، روسی، اردو، نیجریه‌ای، عربی، ترکی استانبولی و هندی ترجمه شده است.

افروغ یادآور شد: آواز باران، هجرت، ۱۱۰۰ واژه درباره‌ی نماز، مرغ باران، مهربان‌ترین پدر، پدر بزرگ غمگین است، راز انار سرخ، من ماه را می‌خواهم، زندگی امام رضا (ع)، شاه فراری شده، اسب‌های کور، رود آبی و مسیر خارج از نقشه برخی از نوشته‌ها این نویسنده نام آشنا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: سیدسعید هاشمی نویسنده طنز کودک و نوجوان به عنوان دیگر داور این جشنواره ملی آثار نویسنده‌های کودکان و نوجوان رضوی را داوری می‌کند.

وی عنوان کرد: از هاشمی تا کنون بیش از پنجاه کتاب در قالب‌های های رمان، شعر، طنز، ادبیات آئینی و پژوهش منتشر شده است.

افروغ ادامه داد: تنظیم و تصحیح دیوان علامه حسن زاده‎ی آملی، پاسبان‌ها با سهراب چای می خورند، بهار در بادیه، فکر پیرمرد و صندلی، دو بال، یاکریم، یاکریم‌ها، وام دماغ و مجموعه‌های شعر روشن‌ترین سیب دنیا، دل‌های کبوتری، کسی شبیه بهار، پیاده رو شلوغ است، تکه‌ای از آسمان، از نوک خودکار من گل می چکد و من و آقای خورشید از آثار این نویسنده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر