دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: میزان بهره مندی واحدهای صنعتی استان بوشهر از تسهیلات بانکی یک ششم میانگین کشوری است.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، سید محمد حسینی محمدی در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات بانکی یکی از ارکان اصلی برای پیشبرد اهداف واحدهای صنعتی بویژه واحدهای صنعتی کوچک است ولی این امر در استان بوشهر به خوبی محقق نشده است.\n\nوی بیان کرد: تمرکز جدی روی صنایع کوچک ضروری است زیرا ارزش افزوده به مراتب بیشتر نسبت به صنایع بزرگ دارند.
کد خبر: ۱۳۷۴۰
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: میزان بهره مندی واحدهای صنعتی استان بوشهر از تسهیلات بانکی یک ششم میانگین کشوری است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید محمد حسینی محمدی در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات بانکی یکی از ارکان اصلی برای پیشبرد اهداف واحدهای صنعتی بویژه واحدهای صنعتی کوچک است ولی این امر در استان بوشهر به خوبی محقق نشده است.

\n\n

وی بیان کرد: تمرکز جدی روی صنایع کوچک ضروری است زیرا ارزش افزوده به مراتب بیشتر نسبت به صنایع بزرگ دارند.

\n\n

حسینی محمدی عنوان کرد: چنانچه دنبال صنعتی شدن استان بوشهر هستیم باید زمین ورود صنایع بزرگ را که تقویت کننده صنایع کوچک است، فراهم کنیم.

\n\n

وی با اشاره به فعال شدن کارگروه رفع موانع تولید در این استان بیان کرد: زمینه برطرف کردن برخی از مشکلات واحدهای صنعتی در قالب این کارگروه فراهم شده است.

\n\n

وی با تاکید بر ضرورت راه اندازی صنایع بزرگ در استان بوشهر اظهار کرد: راه اندازی صنایع بزرگ زمینه تقویت و پویاتر شدن صنایع کوچک را فراهم می کند.

\n\n

حسینی محمدی همچنین یادآور شد: طرح راهبری صنعت و معدن در کشور تدوین شده است، با تدوین طرح در روز صنعت و معدن در سال جاری اهداف کلان این سازمان پیش بینی شده و در قالب کتابچه ای منتشر خواهد شد.

\n\n

وی افزود: توافق هسته ای تاثیر زیادی در روند بهبود صنعت و معدن کشور ایفا می کند که محقق شدن این مهم بر شرایط استان بوشهر نیز تاثیرگذار خواهد بود.

\n\n

حسینی محمدی در ادامه با تاکید بر ضرورت بهبود بسته بندی خرمای استان بوشهر برای عرضه در بازارهای جهانی اظهار کرد: برخوردار نبودن بسته بندی خرمای استان بوشهر از کیفیت مناسب موجب شده تا سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را نداشته باشیم.

\n\n

وی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار کرد: تاکنون در استان بوشهر به صنعت فولاد توجه مناسبی صورت نگرفته ولی با توجه به کمبود بارش ها در سال اخیر و همچنین نیاز صنعت فولاد به آب کافی سواحل جنوب کشور بویژه استان بوشهر دارای ظرفیت خاصی در زمینه توسعه صنعت فولاد است.

\n\n

حسینی محمدی یادآور شد: راه اندازی صنعت فولاد مستلزم سرمایه گذاری کلان است از این رو افراد فاقد سرمایه مناسب قادر به حضور در این عرصه نیستند.

\n\n

وی یادآور شد: تاکنون چند نفری نیز برای راه اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با صنعت فولاد مراجعه داشتند ولی به دلیل برخوردار نبودن از توانایی مالی لازم نتوانستند راه به جایی ببرند.

\n\n

حسینی همچنین در واکنش به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه محل پیش بینی شده برای پتروشیمی دشتستان موجب از بین رفتن زمین کشاورزی می شود، پاسخ داد: سیاست دولت تدبیر از ابتدا تاکنون لحاظ کردن برنامه هایش بر اساس توجه به محیط زیست است و با این تدابیر جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر