دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۴۵۹
شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای جوان بدون شک، طلیعه‌ای نویدبخش، پردامنه و اثرگذار در چشم‌انداز امروز و فردای سینمای ایران است که می‌تواند فصل تازه و روشنی را در ساحت هنر هفتم پدید آورد. 

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد خزائی در پیامی که شامگاه جمعه در آیین اختتامیه شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینما جوان در بوشهر توسط علیرضا اسماعیلی مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی کشور قرائت شد، اظهار کرد: برگزاری این رویداد سینمایی در آستانه روز ملی خلیج فارس حاوی مفاهیم و اشارات مضاعفی است تا سینما به مثابه پرنفوذترین رسانه به بازوان خلیج همیشه فارس و تاریخ پر فراز و نشیب آن از دور زمان تا امروز جدی‌تر بپردازد.

وی بیان کرد: در این راستا، نقش شما جوانان فیلمساز در ثبت بزنگاه‌های تاریخ این سرزمین پرافتخار و تمامیت ارضی این مرز و بوم بسیار خطیر است.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سازمان سینمایی به عنوان یار دیرین خانواده نجیب سینما بیش از همیشه به جایگاه جوانان فیلمساز و ظرفیت‌های بی‌بدیل سینمای استان‌ها آگاه و همواره در تلاش است تا همه ظرفیت‌های موجود را به کار گرفته و زمینه را برای ظهور و بروز استعدادها و خلاقیت نسل نوجوان، با انرژی، با انگیزه و تازه به میدان آمده مهیا سازد.

خزایی گفت: امروز شاهد شکل‌گیری نشانه‌های «جریان سومی در سینما» هستیم که نسل جوان، متعهد و آگاه به ضرورت‌های ملی و جهانی آن را نمایندگی می‌کند.

به گفته رئیس سازمان سینمایی کشور جریان نوظهوری که با تکیه بر میراث گذشتگان و بزرگان، ادبیات، زبان و افق‌های فکری و فرهنگی خاص خودش را دارد و به منافع ملی و هویت تاریخی این سرزمین دلبسته است.

وی ادامه داد: این جریان سوم، رهیافتی کاملا تازه و ویژه به سینمای ما اضافه خواهد کرد که مدل رفتاریش شبیه دیگران نیست. باید به جریان سوم و گفتمان جدید سینما احترام بگذاریم و آن ها را باور کنیم.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موج سوم فیلمسازان جوان، نوعی از فیلمسازی را پیشنهاد می دهد که در صورت بندی سینمای ما به شدت تازه است؛ ترکیبی قواره‌مند، جسورانه، باشکوه و امروزی از سینمای اجتماعی که هم مطالبه‌گر و پرسشگر است و هم فرازها و شایستگی های فرهنگی جامعه‌ای که در آن زیست می کند را نادیده نمی گیرد.

وی اظهار کرد: با شناختی که از استعداد و خلاقیت جوانان و سینمای استان‌ها پیدا کرده‌ام می‌توانم این نوید را بدهم که آینده این سینما بسیار روشن و امیدوارکننده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: سازمان سینمایی با رویکرد عدالت‌محوری تحولات زیادی را در حوزه احیای سینمای استان‌ها پیش رو دارد و طرح‌های بسیاری از سوی این سازمان در عرصه‌های مختلف تولید، آموزش، زیرساخت و فیلمسازی در حال پیگیری و تحقق است که بخش بزرگی از آن را به زودی رونمایی می‌کنیم.

وی یادآور شد: در سفری که به این استان داشته ام با همه وجودم، فقدان امکانات اساسی سینما را در کنار غنای چشمگیر نیروی انسانی مستعد لمس کردم و امیدوارم با یاری دستگاه های اجرایی استان، بخش های خصوصی و استاندار پرتلاش و زحمتکش بتوانیم شرایط مناسب استفاده از ظرفیت سینماها را برای مردم خوب این استان فراهم آوریم.

معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شک ندارم که لیاقت استان بوشهر با توجه به تاریخ درخشان و پرافتخارش در نبرد با استعمار و جایگاهش در دوران دفاع مقدس و نیز، نقش آن در حراست از این سرزمین به مراتب در سینما بیش از این است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر