يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر گزارش می دهد؛
فکرشهر: همه ی این اتفاقات در حالی است که با وجود واردات آب، استان بوشهر با بحران زیادی مواجه است و هر روز صدای اعتراض مردم یکی از شهرها و روستاهای بوشهر بلند می شود که: « واعطشا...»...
کد خبر: ۱۳۷۶۷
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۵

فکرشهر ـ نرگس محمدزاده فرد: سال هاست که منابع آبی استان بوشهر خشکیده یا ته کشیده و این استان را به همسایگانش محتاج کرده است.

\n\n

در استان بوشهر دیگر خبری از آب شیرین کن و چاه های پرآب سال های قبل نیست و پشت سدها نیز نه تنها آبی جمع نشده، بلکه خودشان عامل دیگری برای خشکسالی ها هستند و اکنون آب این استان از خط محرم و کوثر و شهرستان کهگیلویه و بویراحمد و چشمه ساسان و شهرستان کازرون تامین می شود که البته با استان های دیگری نیز در این امر شریک است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در همین چند سال اخیر، هم استانی هایی که به شهرستان کازرون سفر کرده اند به عینه در مراکز مختلف این شهرستان و به خصوص در غذافروشی هایش بریده هایی از نشریات محلی و یا پوسترهایی با این مضمون را بارها و بارها مشاهده کرده اند که « بوشهر حق و سهم آب ما را می خورد » و یا « بیش از این به بوشهری ها اجازه  نمی دهیم آب شهر ما را مصرف کنند»؛ حتی شنیده می شود در برخی بحران های آبی استان به خصوص برای شهرستان هایی که آب شربشان از خود کازرون تامین می شود این اعتراضات نمود بیشتر و واقعی تری به خود گرفته و بارها بخاطر اعتراض مردم آن شهرستان، آب ورودی به استان بوشهر قطع یا کم شده است!!

\n\n

اما این اعتراضات تنها به دارندگان منابع آبی ختم نشده و به کسانی که با منابع آبی استان مشترک هستند نیز رسیده است به طوری که روز گذشته، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفته: متاسفانه به علت زیاده خواهی استان بوشهر در برداشت آب از خط محرم با مشکلات بسیاری برای تامین آب مناطق غربی هرمزگان مواجه هستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین خادمی در جمع خبرنگاران افزوده است: می خواهیم سهمیه تعیین شده از این خط توسط وزارت نیرو به هرمزگان اختصاص یابد اما هم اکنون برداشت زیاد استان بوشهر به خصوص در فصل تابستان موجب کمبود در تامین آب این مناطق شده است.

\n\n

همه ی این اتفاقات در حالی است که با وجود واردات آب، استان بوشهر با بحران زیادی مواجه است و حتی در جدید ترین اظهار نظر دولت مردان کشوری، این استان جزء بحرانی ترین استان ها و شهرهای کشور در زمینه ی آب است و با وجو تلاش ها برای رفع این مشکل و ایجاد توازن، هر روز صدای اعتراض مردم یکی از شهرها و روستاهای بوشهر بلند می شود که : « واعطشا...»؛ علاوه بر این در هر شهرستانی که وارد می شوی مردم خود را محتاج تر می بینند و با بدبینی به دیگر شهرستان ها نگاه کرده و عنوان می کنند که حق شان توسط مرکز نشینان یا دیگر نزدیکان مرکز خورده شده است!!

\n\n

به نظر می رسد همانطور که متخصصین و کارشناسان پیش بینی کرده بودند، جنگ آب در کشور آغاز شده و با توجه به شرایط موجود و اظهار نظرهای همسایگان، شاید استان بوشهر به عنوان یکی از بحرانی ترین مناطق، محل آغاز این نزاع می باشند؛ رخدادی که در صورت عدم مدیریت عواقب خطرناک و جبران ناپذیری بر جای خواهد گذاشت و ممکن است به جنگی تمام عیار تبدیل شود.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر