شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۷۶۹۰
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: رسانه‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان بوشهر مشارکت کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حیدر راهب ظهر دوشنبه در نشست با مدیران صداو سیمای بوشهر اظهار داشت: این نشست با هدف هم افزایی و انسجام فعالیت‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی و ارائه راهکارهایی است که بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را در استان بوشهر با قدرت بیشتر گسترش دهیم.

وی با تشکر از فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: با توجه به اهمیت این حوزه و ظرفیت کتابخانه ها، انتظار می‌رود که گستره فعالیت‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر در سطح استان بیشتر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با اشاره به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و با تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع)، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومین (ع) در فضای فرهنگی جامعه برگزار می‌شود.

راهب ادامه داد: صدا و سیمای بوشهر می‌تواند با پخش کلیپ، زیرنویس، تهیه گزارش از بخش‌های کودک کتابخانه ها، معرفی نویسندگان در کتابخانه های عمومی استان و برنامه‌های متعدد در حوزه‌ها و رده‌های سنی مختلف در زمینه تبلیغ و ترویج مطالعه و کتابخوانی و به ویژه جشنواره کتابخوانی رضوی نقش مهمی در ارتقای سرانه مطالعه استان داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: یکی از خدماتی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر آن تمرکز کرده است گسترش خدمات و کسب و کارهای کوچک است و صدا و سیما می‌تواند با توجه به ظرفیت موجود در اطلاع رسانی در ترویج این امر مؤثر باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر