يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام‌ جمعه اهرم بر ضرورت تأسیس شرکت‌های عمل‌آوری محصول خرما در استان بوشهر تأکید کرد.
کد خبر: ۱۳۷۷۳
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۹

فکرشهر: امام‌ جمعه اهرم بر ضرورت تأسیس شرکت‌های عمل‌آوری محصول خرما در استان بوشهر تأکید کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام عیسی راستگو در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم ضمن قدردانی از حضور مردم و مسئولان در تشییع  و به خاک‌سپاری دو شهید والامقام گمنام در شهرستان تنگستان و شهرآباد، اظهار داشت: مردم شهرستان تنگستان به‌ویژه مردم شهرآباد حماسه‌ای به‌یادماندنی در تشییع  دو شهید والامقام گمنام آفریدند که نشانه  عشق و ارج نهادن به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس، حضرت امام خمینی و پیمان مجدد با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است.

\n\n

امام‌ جمعه شهر اهرم تصریح کرد: حضور دو شهید والامقام گمنام در شهرستان و شهرآباد امیدواریم مایه خیرات و برکات شهرستان و شهر آباد باشد.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی با اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه، افزود: پیروزی حزب‌الله لبنان در برابر ارتش جنایتکار و سراپا مسلح رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ 33 روزه نشانه پیروزی قدرت الله بر جنود شیطان است.

\n\n

راستگو ادامه داد: امروز که به به نام مقاومت اسلامی نام‌گذاری شده است را گرامی می‌داریم.

\n\n

امام‌ جمعه اهرم با اشاره به 26 مرداد سالروز ورود تاریخی آزادگان به کشور اسلامی، تبیین کرد: 26 مردادماه سالروز ورود غرورآفرین و افتخارآفرین آزادگان هشت سال دفاع مقدس به سرزمین اسلامی ایران است که این روز را به این عزیزان تبریک می‌گویم.

\n\n

وی بیان داشت: آزادگان عزیز در زندان‌های عراق متحمل بدترین شکنجه‌ها و سختی‌های فراوانی شدند و به ما درس استقامت و پایداری آموختند که خداوند قطعاٌ اجر صابران و مجاهدان فی سبیل‌الله را به آزادگان هشت سال دفاع مقدس خواهد داد.

\n\n

راستگو افزود: تکریم این عزیزان (آزادگان) تکریم فرهنگ جبهه و جنگ و دفاع مقدس است که این روز را گرامی و از مجاهدات‌های آزادگان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

\n\n

امام‌ جمعه اهرم با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت گفت: در طی یک ماه اخیر مهم‌ترین خبر در سطح جهان سقوط شدید قیمت جهانی نفت بوده با توجه به اینکه اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت وابسته به این طلای سیاه است خبری بسیار ناخوشایند بوده و تبعات زیادی متوجه اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت شده است.

\n\n

وی افزود: متأسفانه  کشور ما نیز با توجه به اینکه اقتصادش وابسته به نفت است و از این طریق آسیب‌های اقتصادی زیادی متوجه کشور شده است.

\n\n

امام‌ جمعه اهرم تأکید کرد:‌ اگر پایه اقتصاد کشور بر ظرفیت‌های مردمی، تولید داخل برنامه‌ریزی و مستحکم شود مطمئن باشید نه تحریم و نه کاهش قیمت نفت هیچ‌کدام بر اقتصاد ما تأثیری ندارد .

\n\n

راستگو متذکر شد: مسئله مهمی که مقام معظم رهبری تأکید فراوان دارند، برنامه‌ریزی خوب دولت برای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است که خود دولت متعهد شده است که چه تحریم‌ها برداشت شود یا برداشته نشود باید اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

\n\n

امام‌ جمعه اهرم یادآور شد: استان بوشهر ظرفیت بالایی در تولید خرما دارد که اگر شرکت‌های عمل‌آوری این محصول با حمایت دولت تأسیس شود در خارج قطعاً استقبال خوبی انجام خواهد شد؛ متأسفانه هنوز خرمای این استان مانند 20 سال گذشته در کارتن‌ها و بسته‌های نامرغوب بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شود که جای اشکال دارد.

\n\n

راستگو ادامه داد: اگر تولیدات خرمای استان دربسته‌های شکیل، کوچک و زیبا بسته‌بندی شود هم‌سود بالایی به کشاورزی می‌رسد و هم ارزآوری به داخل کشور دارد با توجه به اینکه صادرات خرما سود بالایی دارد.

\n\n

امام‌ جمعه اهرم گفت: متأسفانه درگذشته خرما دربسته‌های نامناسب به خارج کشور صادرشده موجب شده تا کشورهای خارج استقبال و رغبتی به‌سوی خرما ایران نداشته باشند این در حالی است که مرغوب‌ترین خرما در استان بوشهر و تنگستان تولید می‌شود.

\n\n

وی عنوان کرد: در آستانه تولد هشتمین اختر تابناک امامت ولایت کریم اهل‌بیت حضرت امام رضا(ع) و خواهر گرامی آن کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که آغاز دهه کرامت است قرارگرفته‌ایم که به‌جا است جوانان این شهرستان در این دهه جشن‌هایی در سطح شهرستان برگزار کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر