يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۰۳۴
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه گفت: حضور رئیس جمهور در دمشق به استحکام بیشتر روابط هر ۲ کشور در حوزه نظامی و تقویت همکاری‌های سیاسی منجر می‌شود و علاوه بر آن گشایش های اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی عابدی در خطبه‌های نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جامعه کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه فرمایشات و فرامین رهبری باید بازخوانی، تبیین و به آن جامه عمل پوشانده شود گفت: امید می‌رود که دولت مردمی و انقلابی و مجلس شورای اسلامی کار مبارزه با فساد را به فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب پیرامون مبارزه با فساد و تأکیدات ایشان با جدیت دنبال کنند.

امام جمعه موقت گناوه همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با رئیس جمهور عراق در هفته گذشته، افزود: رهبری در این دیدار به صراحت اعلام فرمودند که حتی یک آمریکایی نیز نباید در عراق باقی بماند.

وی گفت: این فرمایش رهبری یک جمله راهبردی و نگاه کلان به آینده منطقه و یک گذاره اصلی برای همه آزادی خواهان جهان است که باید به درستی تبیین شود و همکاری‌های متقابل کشورها بر همین اصل در مناسبات بین کشورهای منطقه و جهان مورد اهتمام واقع شود و اولین محور همکاری بین دو کشور ایران و عراق بر اساس این راهبرد است.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه حضور رئیس جمهور عراق در ایران می‌تواند در حوزه‌های مختلف برای دو کشور بسیار مؤثر باشد تصریح کرد: هر قدر کشورهای منطقه بتوانند تعاملات و همکاری‌های خود را بیشتر کنند و در حوزه‌های گوناگون این همکاری‌ها را تسری بخشند امنیت منطقه افزایش می‌یابد و ورود نیروهای فرامنطقه ای کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه در هفته گذشته یادآور شد: حضور آیت الله رئیسی در دمشق قطعاً به استحکام بیشتر روابط دو کشور در حوزه نظامی و تقویت همکاری‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران با سوریه منجر خواهد شد، کابوسی که خواب را از چشمان صهیونیست‌های غاصب خواهد ربود.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که بازیگر و کارگردان اصلی منطقه خاورمیانه جمهوری اسلامی ایران و بازیگران این منطقه محور مقاومت است.

وی با اشاره به ابعاد اقتصادی سفر رئیس جمهور به سوریه خاطرنشان کرد: این سفر در بعد اقتصادی می‌تواند گشایش‌ها و منافع زیادی را برای اقتصاد ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

وی گفت: کشور سوریه بیش از یک دهه درگیر جنگ و ویرانی است و نیاز به بازسازی دارد که با سفر رئیس جمهور فرصت‌ها و گشایش‌هایی برای حضور شرکت‌های توانمند داخلی در سوریه ایجاد خواهد شد.

وی با تقدیر از مجموعه فرمانداری، مسئولان شهرستان و سرمایه گذارانی که در جهت آبادانی و شکوفایی و اشتغال شهرستان کمر همت بسته‌اند گفت: در روز گذشته شاهد کلنگ زنی کارخانه تولید لوازم خانگی در شهرستان بودیم که نشان از توجه و همت مسئولان و سرمایه گذاران به رونق اقتصاد و شکوفایی تولید و اشتغال جوانان است و در این شهرستان بسیار گره گشا خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر