جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و براساس برنامه کشت با هدف کاهش و مدیریت مصرف آب امسال سطح زیر کاشت گوجه فرنگی از 14 هزار هکتار به 12هزار و 500 هکتار دراین استان کاهش می یابد.\n\nبه گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برنامه کشت امسال براساس تفاهم نامه سازمان جهاد کشاورزی، شرکت سهامی آب منطقه ای و کشاورزان استان بوشهر برمبنای حد مجاز آبی که در پروانه بهره برداری کشاورزان وجود دارد، اجرا می شود.
کد خبر: ۱۳۸۱۹
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به خشکسالی های پی در پی و براساس برنامه کشت با هدف کاهش و مدیریت مصرف آب امسال سطح زیر کاشت گوجه فرنگی از 14 هزار هکتار به 12هزار و 500 هکتار دراین استان کاهش می یابد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برنامه کشت امسال براساس تفاهم نامه سازمان جهاد کشاورزی، شرکت سهامی آب منطقه ای و کشاورزان استان بوشهر برمبنای حد مجاز آبی که در پروانه بهره برداری کشاورزان وجود دارد، اجرا می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: طبق این برنامه باید به ازای هر هفت دهم لیتر درثانیه آب در پروانه بهره برداری یک هکتار کشت صورت گیرد.

\n\n

عمرانی با تاکید براین که سازمان جهاد کشاورزی به دنبال کاهش تولید نیست ادامه داد: با اجرای این تفاهم نامه علاوه بر مدیریت منابع آب با نظارت و مدیریت بهتر بدون این که به اقتصاد و تولید ضربه وارد شود زمینه تولید بیشتر و با کیفیت تر برای کشاورزان فراهم خواهد شد.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون شش هزار و 500 هکتار تفاهم نامه طبق برنامه کشت امسال گوجه فرنگی خارج فصل دراستان بوشهر امضا شده است.

\n\n

وی وجود چاه های غیر مجاز را از مهمترین مشکلات در بخش آب این استان عنوان کرد و افزود: شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر باید این چاه ها را تعیین تکلیف کنند.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به ایرنا گفت: هم اکنون 25هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان معادل 25 درصد زیر پوشش طرح آبیاری تحت فشار قرار دارد.

\n\n

وی با اشاره به این که امسال زمان کشت محصول گوجه فرنگی خارج فصل در استان بوشهر زودتر آغاز می شود افزود: برای جلوگیری از افت قیمت محصول درماه های بهمن و اسفند زمان کشت گوجه فرنگی امسال باید تا آبان به پایان برسد.

\n\n

عمرانی بیان کرد: دراین صورت درماههای آبان تا آذر که بازار خالی است می توان با قیمت متعادل محصول گوجه فرنگی استان را وارد بازار کرد.

\n\n

وی یادآور شد: با جلو انداختن زمان کشت باید تا بهمن و اسفند هیچ چینش اول محصولی در استان انجام نشود تا از این طریق جلوی ضرر کشاورزان استان را در آخر فصل که محصول استان های دیگر وارد بازار می شود، گرفته شود.

\n\n

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارکرد: امسال 600 میلیون قطعه نشا محصولات جالیزی در گلخانه های استان بوشهر تولید شده است.

\n\n

عمرانی افزود: از این میزان تولید نشاء 350 میلیون قطعه در استان بوشهر مصرف و 250 میلیون قطعه نیز به خارج از استان ارسال می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: این نشاها شامل گوجه فرنگی، خیار، خربزه، هندوانه، فلفل و کاهو است که کار انتقال این نشاها به مزارع اصلی از نیمه تیر آغاز شده است.

\n\n

عمرانی اظهارکرد: پیش بینی می شود امسال 560 هزار تن گوجه فرنگی در استان تولید شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر