يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۲۸۶
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران بوشهری زیر پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر، داراب بارگاهی روز دوشنبه به مناسبت روز بیماری‌های خاص وصعب‌العلاج در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هزینه دارویی و درمانی بیماران خاص بالا است و تشکیل صندوق این بیماری‌ها همراه با افزایش پوشش بیمه‌ای بار سنگینی از دوش بیماران برداشت.

وی افزود: در حالی که پیش از تشکیل این صندوق تنها پنج نوع بیماری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای با عنوان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار داشت اما از آبان گذشته ۱۰۷ بیماری با این عنوان تعریف شده و بیماران خدمات نزدیک به رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۲۴۵ بیمار استان بوشهر در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند.

بارگاهی عنوان کرد: بیماری‌های دیابت، فشارخون بالا، سرطان، دیالیز و آماس به ترتیب بیشترین جمعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

بارگاهی گفت: از ۱۰۷ بیماری شناسایی شده به عنوان خاص و صعب‌العلاج، تاکنون بسته بیمه‌ای ۵۰ نوع از آن در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت به بیماران مبتلا به ۵۷ نوع بیماری که هنوز بسته خدمتی آنها تعریف و ثبت سامانه نشده در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان‌ها قرار گرفته که تاکنون در استان بوشهر ۴۵۰ پرونده این بیماران دریافت و بارگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اعلام کرد: تاکنون سه میلیارد و۲۰۰میلیون تومان نیز از این طریق به بیماران بوشهری پرداخت شده است.

بارگاهی یادآور شد: تاکنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام ای ( عصبی - عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.

بارگاهی افزود: افراد مبتلا به این بیماری‌ها برای نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس www.bimehsalamatiranian.irو یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر