يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۳۴۹
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۴

فکرشهر: معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: وضعیت شناگاه‌های ساحلی استان بوشهر به صورت مستمر نمونه‌برداری و پایش می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فریبا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم استان بوشهر استفاده فراوانی از دریا و ساحل به عنوان تفریح دارند ولی یکی از چالش‌های اساسی ورود آلودگی‌ها از جمله فاضلاب به دریا است.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از وضعیت شناگاه‌ها در نوار ساحلی به ویژه شهرهای گردشگرپذیر استان بوشهر خاطرنشان کرد: تعیین وضعیت آلودگی شناگاه‌ها را با جدیت در دستور کار داریم.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: آلودگی میکروبی موجب ناسالم بودن شناگاه‌ها در نوار ساحلی استان بوشهر می‌شود که مضرات فراوانی برای افراد دارد.

وی تاکید کرد: توجه به پارامترهای میکروبی در زمینه آلودگی شناگاه‌ها از اهمیت بالاتری در تحلیل نتایج بررسی‌ها، نمونه‌برداری، تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی شناگاه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

دهقان از اطلاع‌رسانی وضعیت شناگاه‌ها در نوار ساحلی استان بوشهر با نصب پرچم تاکید کرد: پرچم آبی نشان دهنده سالم بودن و پرچم زرد حاکی از آلوده بودن یک شناگاه است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر