شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۵۷۰
جمعه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۳

فکرشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: در زمان حاضر تنها کشوری هستیم که حضور آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را تحمل نکرده و نخواهیم کرد و اجازه نفوذ هیچ بیگانه‌ای را به کشورمان نمی‌دهیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روز ۲۶ اردیبهشت گفت: امام صادق (ع) رییس مذهب تشیع است که شاگردان بسیاری را پرورش داده است.

وی افزود: علت اینکه به مذهب ما "مذهب جعفری" گفته می‌شود آن است که دوره زندگی امام صادق (ع) مصادف بود با اواخر حکومت امویان و اوایل خلافت عباسیان و به سبب درگیری‌ها و اختلافاتی که میان این دو خاندان به وجود آمده بود، فرصت خوبی برای فعالیت‌های فرهنگی پدید آمد.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: امام صادق (ع) از آن شرایط بهره برد و مذهب تشیع را توسعه داد و با تشکیل حلقه‌های درس و تبیین معارف و مبانی تشیع، به نشر و تبلیغ اسلام پرداخت و به همین علت این مذهب را به امام جعفر صادق (ع) منسوب می‌کنند.

وی اظهار کرد: مطالبی که شاگردان امام جعفر صادق (ع) تبیین کرده‌اند امروز به دست ما رسیده است و بزرگان و مراجع موضوعات آموزنده‌ای از آن استخراج کرده‌اند.

حجت الاسلام مصلح در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۲۳ اریبهشت سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران است که در سایه این قانون ننگین، بیگانگان هرچه می‏خواستند به ایران وارد و یا از آن خارج می‏کردند. این قانون، اصلِ حاکمیت و استقلال کشور را متزلزل می‏کرد و به قوانین خارجی، اعتبارِ برون مرزی می‏بخشید. وی افزود: امام خمینی (ره) در برابر این قانون ننگ‌آور و خفت‏‌بار عکس‌‏العمل سختی نشان دادند و در ۴ آبان ۱۳۴۳ شمسی سخنرانی مهمی ایراد کردند که طوفانی عظیم در جامعه به پا کرد که رژیم انتظار آن را نداشت. امام جمعه موقت بوشهر گفت: سه ماه پس از پیروزی انقلاب، به پیشنهاد هیئت وزیران و تصویب شورای انقلاب اسلامی، در بیست و سوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ حق کاپیتولاسیون و امتیاز‌ها و الحاقات آن به طور نهایی و برای همیشه لغو شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تنها کشور هستیم که حضور آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را تحمل نکرده و نخواهیم کرد و اجازه نفوذ به کشورمان را از سوی هیچ بیگانه‌ای نمی‌دهیم، زیرا کافر حق ندارد بر مسلمان تسلط پیدا کند و همه باید نسبت به حفظ این موضوع تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام مصلح گفت: ۲۴ اردیبهشت سالروز اعلام موجودیت رژیم اشغالگر قدس است رژیمی که بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین را به خاک و خون کشیده است. امیدواریم این کشور از دست اشغال‌گران صهیونیست آزاد شده و همه مسلمانان نماز جمعه را در بیت المقدس اقامه کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر