شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۸۹۴۲
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: برگزیدگان مسابقه استانی سرود رضوی بعنوان برنامه جنبی جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان روز چهارشنبه در آئینی با حضور مسوولان استانی در بوشهر تقدیر شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آیین گفت: مسابقه استانی سرود رضوی دومین برنامه جنبی جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی است که با حضور هشت گروه از سراسر استان در سالن مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار و از گروه‌های برگزیده تقدیر شد.

عبدالرحیم افروغ افزود: پس از انتشار فراخوان و بررسی آثار ارسالی هشت گروه "منهاج بوشهر"، "نغمه آوینی آبپخش"، "پایگاه نیروی دریایی ارتش بوشهر"، "ثارالله خورموج"، "طریق القدس دیر"، "منتظران موعود عالی حسینی تنگستان"، "همیاران ستاد نمازجمعه سیراف" و "چهارشنبه های مهدوی کنگان" به بخش مسابقه راه یافتند که آثار ارسالی با حضور اکبر ابراهیمی، ساسان نوذری و امین فرامرزی مورد داوری قرار گرفتند.

وی ادامه داد: گروه‌های "منهاج، ثارالله و نغمه آوینی" سه گروه برگزیده مسابقه بودند که به ترتیب با اهدا لوح سپاس و هدایای نقدی به مبلغ هفت، پنج و چهار میلیون تومان از آنان تقدیر شد.

افروغ اظهار کرد: آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت با حضور مسئولین کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: شب شعر رضوی از سلسله برنامه‌های جنبی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی نیز دوشنبه شب هفته جاری در مسجد قرآن شهر بوشهر برگزار شد.

افروغ گفت: بنیاد فرهنگی هنری امام رضا علیه السلام در حدود ۲۰ سال برنامه‌های فرهنگی هنری را در قالب جشنواره‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده که در سراسر کشور برگزار شده است.

وی یادآور شد: در سالیان گذشته جشنواره مشاعره و سفرنامه‌ نویسی رضوی در استان برگزار و امسال نیز جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان در حال برگزاری است.

افروغ همچنین با اشاره به بیانات رهبر مقام معظم رهبری در ارتباط با خلا در داستان قشر کودک و نوجوان اظهار کرد: امیدوارم با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری همانند رویداد ملی داستان کودک و نوجوان قدم‌های موثرتری نسبت به گذشته برداشته شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر