يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده در جمع مسئولین دشتستان افزود: کاروانسرای مشیرالملک برازجان به لحاظ قدمت، ارزش تاریخی و بافت معماری می تواند با میدان نقش جهان اصفهان برابری کند...
کد خبر: ۱۳۹۰۹
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: در حالی که معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر معتقد است وجود آثار باستانی و تاریخی ملی ثبت شده و ابنیه هایی با بافت ارزشمند بجا مانده از گذشتگان، هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان دشتستان و نشانه ی مهد تمدن و فرهنگ بودن دشتستان است، خبر می رسد برای ترمیم آثار باستانی این شهرستان که حال و روز خوشی نیز ندارند، تنها 1 میلیارد و 730 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است؛ اعتباری که برای این همه خرابی تنها می تواند حکم یک صدقه را داشته باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ناصر امیرزاده در جمع مسئولین دشتستان اظهار داشت: کاروانسرای مشیرالملک برازجان به لحاظ قدمت، ارزش تاریخی و بافت معماری می تواند با میدان نقش جهان اصفهان برابری کند .

\n\n

وی یادآور شد: از جاذبه های طبیعی و گردشگری دیگر این شهرستان وجود نخلستان ها، آبشارها و مناطق خوش آب و هوای کوهستانی است که همگی ظرفیت و پتانسیل بالایی برای توسعه صنعت گردشگری و تفریحی شهرستان محسوب می شود.

\n\n

امیرزاده بیان داشت: کاروانسرای مشیرالملک برازجان از جمله آثاری است که در دست مرمت و بازسازی است و توسعه و ساماندهی حریم و میدان اطراف آن نیز در دستور کار است که برای آزادسازی حریم اطراف آن 20میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

\n\n

این مسئول تصریح کرد: این اثر تاریخی یکی از زیباترین آثار ملی کشور است که با ساماندهی و ملحق کردن محیط پیرامون آن می تواند به مکانی تفریحی و گردشگری منحصربفردی تبدیل شود.

\n\n

وی گفت: وجود آثار باستانی و تاریخی ملی ثبت شده و ابنیه هایی با بافت ارزشمند بجا مانده از گذشتگان، هویت تاریخی و فرهنگی شهرستان دشتستان است و نشانه از این دارد که دشتستان، مهد تمدن و فرهنگ بوده است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی و سرمایه ای برای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دشتستان اختصاص یافته است.

\n\n

امیرزاده خاطرنشان کرد: چهارمیلیارد ریال برای مرمت و بازسازی کاروانسرای مشیر برازجان، 10میلیارد ریال برای زیرساخت های گردشگری طرح های امید سعدآباد و آبپخش و 300 میلیون ریال ساماندهی پل مشیر و کاروانسرای مجاور آن هزینه می شود.

\n\n

وی گفت: همچنین یک میلیارد ریال برای بهسازی و مرمت کاخهای بردک سیاه و چرخاب، یک میلیارد ریال برای بهسازی محیط اطراف آبشارهای شهرستان، 500میلیون ریال برای آبشار فاریاب و 500میلیون ریال نیز برای مرمت کوشک اردشیر در نظر گرفته شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شهرستان دشتستان، بیشترین آثار تاریخی استان بوشهر در قرن های پیش و بعد از اسلام را دارا می باشد که بسیاری نیز ثبت ملی شده اند ولی تا کنون اراده و تلاش خاصی برای کسب اعتبار و ترمیم این آثار به صورت اصولی انجام نگرفته است و هر چه تاکنون برای این اماکن در نظر گرفته شده یا تخصیص نیافته و یا تنها برای قوت یک روز ان ها کافی بوده است.

\n\n

شاید، رسیدگی به این آثار و تقویت جاذبه های گردشگری دشتستان، به عزمی ملی نیازمند است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر