يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۹۰۹۴
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر گفت: در همایشی که ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه‌ها برگزار شد، موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر برای دومین بار به عنوان موزه برتر در حوزه موزه‌های مشارکتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی انتخاب شد.

به گزارش فکرشهر، میلاد آزموده روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به شعار سال جهانی موزه‌ها، اظهار کرد: شورای بین‌المللی موزه‌ها برای سال ۲۰۲۳، شعار پایداری و حال خوب را انتخاب کرده به گونه‌ای که با این تعریف، موزه ها دستخوش تغییر می‌شوند و نگاه ویژه‌ای به جایگاه اجتماعی موزه اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: موزه ها در این برهۀ زمانی جایگاه ویژه ای برای ایجاد پایداری در تمام زمینه‌ها و ایجاد حال خوب در جامعه دارند و موزۀ تاریخ پزشکی خلیج فارس ( بوشهر) نیز خود را از این قاعده بدور نمی داند و برای رسیدن به این هدف و جایگاه اجتماعی برنامه‌ریزی‌ها و کارکرد موزه را تغییر می‌دهد.

مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس با اشاره به نقش الگوسازی برای نسل آینده، تصریح کرد: با ایجاد اعتماد عمومی و توجه ویژه مخاطبان موزه در سال گذشته، چهار مجموعه شخصی مشاهیر پزشکی کشور به این موزه اهدا شد و موزه با به نمایش گذاشتن دست‌آوردهای این بزرگان به دنبال ایجاد گفتمان تأثیرگذار با مخاطبان به ویژه نسل جوان و آینده ساز کشور است.

آزموده افزود: سال گذشته موزۀ تاریخ تاریخ پزشکی خلیج فارس بیش از ۱۰هزار نفر بازدیدکننده داشت که بخش عمده‌ای از این بازدیدکنندگان را نخبگان جوان، دانش آموزان و دانشجویان به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: موزۀ تاریخ پزشکی خلیج فارس به همّت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر از سال ۱۳۹۱ با انتقال مجموعۀ تاریخ پزشکی خلیج فارس متعلق به دکتر ایرج نبی‌پور به عمارت تاریخی دهدشتی در بافت تاریخی فرهنگی بندر بوشهر شروع به کار کرد و در سال ۱۳۹۷ به ثبت ملی و در کمیته موزه‌های دانشگاهی شورای بین‌المللی موزه‌ها، به ثبت بین‌المللی رسید.

مدیر موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس گفت: پیش از این و در سال ۱۳۹۸، این موزه عنوان موزه برتر کشور در حوزۀ موزه‌های مشارکتی را کسب کرده بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر