دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: به سبب بروز پدیده خشکسالی و بحران کم‌آبی از ۳۰ دشت استان بوشهر ۲۴ دشت ممنوعه شده و شش دشت دیگر درآستانه ممنوعه شدن است.\n\nبه گزارش فکرشهر، شاپور رجایی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر 11 سال در بحران خشکسالی است اظهار داشت: استان بوشهر 11 سال است بحران خشکسالی را پشت سر می‌گذارد و اکنون پس از استان هرمزگان در رتبه دوم در این بحران قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۰۳۳
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۳

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: به سبب بروز پدیده خشکسالی و بحران کم‌آبی از ۳۰ دشت استان بوشهر ۲۴ دشت ممنوعه شده و شش دشت دیگر درآستانه ممنوعه شدن است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر 11 سال در بحران خشکسالی است اظهار داشت: استان بوشهر 11 سال است بحران خشکسالی را پشت سر می‌گذارد و اکنون پس از استان هرمزگان در رتبه دوم در این بحران قرار دارد.

\n\n

وی، از کاهش 47 درصدی بارندگی در استان بوشهر خبرداد و گفت: میزان آبدهی رودخانه‌های استان بوشهر تا 98 درصد کاهش یافته است که این مهم تامین آب شرب را به مخاطره انداخته و وضعیت اراضی نخیلات را در حالت نابودی قرار داده است.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به وضعیت دشت‌های استان بوشهر بیان کرد: از 30 دشت استان بوشهر به سبب خشکسالی‌های پی درپی و کاهش بارندگی 24 دشت ممنوعه شده و شش دشت دیگر در آستانه ممنوعه شدن قرار گرفته است.

\n\n

رجایی، با اشاره به خشکیده شدن چشمه ساسان محل تامین اب شرب استان بوشهر تصریح کرد: به سبب کاهش آب ورودی به بوشهر از خط کازرون و خط آبرسانی کازرون میزان سطح آب در مخزن 70 هزار متر مکعبی بوشهر 70 سانتی متر است که نشان می‌دهد میزان آب ذخیره شده دربوشهر 10 هزار متر مکعب است که بسیار نگران کننده است.

\n\n

وی، با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای تامین آب شرب استان و کاهش خسارات بحران کم آبی بیان کرد: برای گذر از بحران کم آبی و خشکسالی نیاز به 500 میلیارد ریال اعتبار است که دراین حوزه طرح‌هایی که تدوین شده باید اجرایی شود.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تالاب حله استان بوشهر رو به خشکیده شدن است افزود: خشکسالی‌های پی‌درپی و افت سطح ایستایی آب، استان بوشهر را در وضعیت نامساعدی قرار داده است که باید زیرساخت‌های لازم توسعه یابد.

\n\n

به نوشته ی تسنیم، رجایی با بیان اینکه دشت طلحه و فاریاب دشتستان روزانه یک سانتی متر افت سطح ایستایی آب داشته است افزود:  دشت طلحه و فاریاب دشتستان با روزانه یک سانتی متر افت سطح ایستایی، رکوردار افت آب زیرزمینی در میان 30 دشت آبی استان بوشهر است.

\n\n

وی تاکیدکرد: افت سطح ایستایی آب با برداشت‌های بی‌رویه و نبود برخورد قاطع و قانونی با بهره برداران و یا برداشت کنندگان غیرمجاز ایجاد شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر