يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرحوزه علمیه خواهران استان بوشهر:
کد خبر: ۱۴۰۴۲۲
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

فکرشهر: مدیر حوزه علمیه خواهران و امام جمعه موقت بوشهر گفت: ۱۵ خرداد پیوند بین مردم، رهبری و روحانیت و بازخوانی اندیشه‌های امام راحل(ره) در بحث حقوق مردم، حکومت دینی و رابطه دین و سیاست است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت واقعه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در بوشهر اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد با هدایت‌گری امام خمینی (ره) و هوشیار کردن ملت ایران سرچشمه انقلاب اسلامی را جاری کرد.

وی افزود: این قیام حرکت آگاهانه، شجاعانه و دینی ملت مسلمان ایران بود که به رهبری روحانیتی متعهد و شجاع شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با بیان اینکه امام خمینی (ره ) مظهر عدالت، شجاعت ودینداری بود، اضافه کرد: امام راحل با استقامت و شهامتی بی‌نظیر در قیام ۱۵ خرداد آنگونه که شایسته بود در برابر رژیم طاغوت ایستاد و هدایت حرکتی انقلابی را در دست گرفت.

وی با بیان اینکه واقعه تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ حاصل رخدادهایی از جمله بحث انجمن‌های ایالتی و ولایتی، رفراندوم، انقلاب سفید، اصلاحات ارضی و موضع‌گیری علما در برابر سیاست‌های شاه بود گفت: هنر امام راحل این بود که اعلام کردند حادثه مدرسه فیضیه را برای مردم بیان کنید و خودشان نیز سخنرانی که به گواه تاریخ مهمترین سخنرانی قرن بیستم بود پرداختند و نهضت خود را علنی کردند.

اسماعیلی ادامه داد: با روشنگری امام راحل ۱۵ خرداد سال ۴۲ بعنوان مبدا انقلاب اسلامی ایران در تاریخ شناخته می‌شود در آن روز تنها مردم، مذهب و روحانیت مطرح بود امروز نیز پس از ۶۰ سال هنوز هم همین خط در کشور وجود دارد.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: بصیرت و راه امام خمینی (ره) این انقلاب را به اینجا رساند و امروز انقلاب اسلامی بعنوان مبدا تحولات دنیا شناخته می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته با وجود همه تحریم‌ها و مشکلاتی که از سوی دشمن برای این کشور طراحی شده تاکید کرد: خوب است گاهی وقت‌ها با عینک دیگران به انقلاب نگاه کرد تا بیشتر متوجه پیشرفت‌ها و تحولات کشور شد.

اسماعیلی با بیان اینکه منکر برخی کم کاری‌ها در این سال‌ها نیستیم گفت: مردم ناراحتی دارند، مشکلاتی وجود دارد اما نظام جمهوری اسلامی را دوست دارند و پای این نظام هستند.

وی تاکید کرد: ملت و رهبری ایران همان ملت و رهبری ۶۰ سال پیش هستند و هنوز هم این ملت برای حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی پا به رکاب هستند و آینده روشن و نابودی استکبار را به چشم خواهیم دید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره با ۳۴ سال رهبری، رهبر معظم انقلاب گفت: ۳۴ سال رهبری کردن بر مملکتی که با آماج دشمنی‌ها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و مشکلات مختلف دیگر روبرو است و حفظ وحدت زیر چتر اسلام کار ساده‌ای نیست.

اسماعیلی ادامه داد: کسانی بودند که از راه امام منحرف شدند و دائم به دنبال ایجاد ارتباط با آمریکا بودند اما رهبر معظم انقلاب با روشنگری و حفظ وحدت با پشتیبانی ملت انقلاب را پیش بردند و امروز کشور ایران با اقتدار و نگاه دنیا به این کشور است.

به گزارش ایرنا، سحرگاه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، عوامل رژیم شاه به خانه ساده و بی آلایش حضرت امام در قم یورش بردند و امام خمینی (ره) که روز پیش از آن در روز عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه قم، طی سخنان کوبنده‌ای پرده از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او برداشته بودند، ‌دستگیر و به زندانی در تهران منتقل کردند.

هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان‌های شهر قم زیر پای مردان و زنان مسلمان و انقلابی که به قصد اعتراض از خانه‌هایشان بیرون آمده و به حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند به لرزه درآمد.

همین صحنه در تهران و چند شهر دیگر به وجود آمد و تظاهرات مردم رژیم را سخت به وحشت افکند که برای سرکوب این قیام تاریخی به اسلحه روی آورد.

در این روز حدود ۱۵ هزار نفر مسلمان انقلابی به خاک و خون کشیده شدند و بدین ترتیب تاریخ ایران اسلامی در روز ۱۵ خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر