يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۰۹۸۶
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از فعالیت ۱۰ هزار بافنده فرش در استان خبر داد و گفت: صنعت‌کاران این بخش مشکلاتی در حوزه بیمه، تامین مالی، مواد اولیه و بازار فروش دارند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی صفوی در حاشیه نشستی با حضور فعالان فرش دستبافت بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: این نشست برای بررسی مشکلات بافندگان، فعالان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستبافت با هدف رفع مشکلات آن‌ها با توجه به درپیش بودن جشنواره فرش دستبافت در مهرماه است.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره، کل زنجیره ارزش فرش دستبافت را در برمی‌گیرد، افزود: در استان بوشهر ۱۰ هزار بافنده داریم که جمعیت قابل توجهی است و پراکندگی بافندگان در همه شهرستان‌ها و مناطق روستایی وجود دارد که نیاز است این بخش مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
 
مدیر کل صمت استان بوشهر گفت: بافندگان در این نشست نداشتن بیمه، تامین مالی، مواد اولیه و بازار فروش را از مشکلات خود عنوان کردند که با رفع مشکلات آن‌ها به‌ویژه بیمه، انگیزه آن‌ها برای فعالیت در این هنر صنعت افزایش می‌یابد و حتی نسل جدید نیز تشویق به فعالیت در این حوزه می‌شوند.
 
وی با اشاره به ایکه فرش استان یک بازار سنتی را در اختیار دارد و تولیدات خود را به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌کند، اضافه کرد: در زمان حاضر شماری از این محصولات به کشور‌های اروپایی هم صادر می‌شود، زیرا برخی از فرش‌ها  و گبه‌های استان منحصر به‌فرد است و بازار خوبی در اختیار دارد، اما این مسیر صادراتی باید هموارتر شود.
 
در پایان این جلسه از پوستر جشنواره نوآوری فرش رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر