دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۱۵۰
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: رویدادهای مؤثر با موضوع عفاف و حجاب در این استان برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالرحیم افروغ ظهر چهارشنبه در نشست کمیته فرهنگی قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر اظهار کرد: برنامه‌های مهمی در این حوزه وجود دارد که اولویت‌بندی برنامه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص شناسایی اولویت در حوزه فرهنگی و فضای فرهنگی هنری در جامعه هدف با برنامه ریزی اصولی می‌توان شاهد اتفاق خوب در حوزه عفاف و حجاب باشیم تا موجب تغییر در محیط پیرامون رویکردها شویم.

احیای فضای گفتمان سازی

افروغ در خصوص احیای فضای گفتمان سازی در این حوزه، عنوان کرد: فضای حجاب و عفاف و مسائل پیرامونی آن به عنوان رویکرد فرهنگی و اولویت دار فرهنگی عفاف و حجاب با گفتمان‌سازی احیا می‌شود.

وی افزود: نقش خانواده و تفکرهای غالب و نهادهای فرهنگی هنری و تبیین در حوزه قرارگاه عفاف و حجاب در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و نهادهای فرهنگی و تعیین در این حوزه و مکان‌هایی که امکان گفتمان سازی را دارند نقش جدی در ریل گزاری عفاف و حجاب بر عهده دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری رویدادهای مؤثر در حوزه قرارگاه عفاف و حجاب در این استان، تصریح کرد: با توجه به هفته عفاف و حجاب و بازخورد آن در جامعه، برنامه‌های مدون برگزار می‌شود.

کارگاه سواد رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب

وی افزود: این برنامه‌ها در حوزه هنرمندان به عنوان جشنواره حوا، جشنواره لباس مدارس، مسابقه کتابخوانی با نگاه انگیزشی با رویکرد محرم، یک هفته پخش فیلم‌های مخصوص عفاف و حجاب، میز گفتگو با حضور هنرمندان شاخص و بیان نظرات آنان، نشست‌های تخصصی برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب، کارگاه سواد رسانه‌ای با موضوع عفاف و حجاب، پویش‌های مجازی، بررسی قیام گوهرشاد و فلسفه وجودی آن، مسابقات در حوزه طراحی لباس و عکس و فیلم با موضوع عفاف و حجاب در نظر گرفته شده تا حوزه‌های مختلف فرهنگی درگیر این رویداد بزرگ باشند.

نشست کمیته فرهنگی قرارگاه عفاف و حجاب استان بوشهر به ریاست مهدی عالی زاده معاون فرهنگی و هنری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی و رسانه، مدیر روابط عمومی، کارشناسان فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر و جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، مدیرکل صدا و سیما و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استا ن بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر