يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۳۷۷
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

فکرشهر: معاون محیط زیست طبیعی استان بوشهر گفت: شمار جمعیت آهوان جزیره خارگ بیش از ظرفیت منطقه و تعدیل این گونه جانواری در این منطقه ضروری است.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا فقیه روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به آماربرداری‌های انجام شده جمعیت آهوان جزیره خارگ به یک هزار راس می‌رسد در حالی که ظرفیت این منطقه تنها ۲۰۰ راس است.

وی با اشاره به انتقال بخشی از جمعیت آهوان جزیره خارگ به جزیره خارگو افزود: تلاش می‌شود در راستای حفظ این گونه جانوری و جلوگیری از تلف‌شدن با توجه به وجود زیستگاه‌های مناسب در استان و استان‌های دیگر زمینه جابه‌جایی آنها فراهم شود.

معاون محیط زیست طبیعی استان بوشهر تصریح کرد: جابه‌جایی بخشی از جمعیت آهوان جزیره خارگ تنها با هدف حفظ این گونه جانوری و پیشگیری از احتمال تلف‌شدن آنها به علت بروز برخی از بیماری‌ها و مسائل دیگر است.

وی ادامه داد: واکنش منفی برخی از دوست‌داران محیط زیست نسبت به جابه‌جایی آهوان جزیره خارگ شاید بعلت بی اطلاعی آنان از حیات وحش است چرا که پیش از این به علت بروز بیماری جمعیت قابل توجهی از این گونه جانوری تلف شد و شمار آهوان از یک هزار به ۸۰ راس رسید.

فقیه تاکید کرد: تلاش می‌شود بتوانیم بخشی از جمعیت آهوان جزیره خارگ را به زیستگاهی که مناسب آنان و امکان کنترل آنها وجود داشته باشد منتقل شوند.

وی ادامه داد: استان بوشهر تنوع زیستی بالا و غنی از گونه‌های مختلف جانوری، پرندگان، چهارپایان و خزندگان دارد و هر سال آماربرداری از این گونه‌ها در فصل‌های مختلف انجام می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی استان بوشهر در خصوص جَبیر گفت: پارک ملی نایبند زیستگاه این گونه جانوری است و با اقدامات انجام شده برای احیای دوباره این گونه ۳۶ راس در درون فنس و با توجه به زادآوری جبیرهای رها شده در منطقه شمار آنها نیز به هشت راس رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر