دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۴۴۴
سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجوزهای وزارت ارشاد در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر بسیار موثر و مفید بوده و باعث نشاط در حوزه فضای فرهنگی کشور شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، بیژن نوباوه‌وطن درباره عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور اظهار داشت: سال گذشته و در جریان برگزاری جشنواره فیلم فجر بسیاری از کارگردانان که تا پیش از این نمی‌توانستند فیلم‌های خود را به جشنواره ارائه دهند، در جشنواره مشارکت کردند و شاهد یک فضای شاد و مثبت در فیلم فجر بودیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اینکه عده‌ای سعی دارند این مجوزهای وزارت ارشاد را زیر سوال ببرند و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به چالش بکشند به این دلیل است که تصمیمات و سیاست‌های کاری وزارت ارشاد مانع از اقدامات از سوی آنها شده است.

نوباوه خاطرنشان کرد: این عده به اسم فرهنگ به دنبال ترویج ابتذال بودند که رویکردهای اصیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلوی رفتارها و اقدامات آنها را گرفته است و به دلیل نارضایتی از این مسئله، سعی در فضاسازی علیه وزارت ارشاد دارند.

وی افزود: به عنوان مثال تا پیش از این مجوز ساخت راحت صادر می‌شد اما در زمان صدور پروانه نمایش ایرادات طرح و جلوی فیلم‌های مبتذل گرفته می‌شد و این بهانه به دست فیلمسازان داد شد که با به راه‌انداختن هیاهو که ما هزینه چندین و فیلم ساخته این بتوانند مجوز نمایش فیلم خود را بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: رویکرد اخیر وزارت ارشاد در بحث فیلم‌ها این است که ممیزی را به جای صدور پروانه نمایش در زمان صدور مجوز ساخت فیلم اعمال می‌کند و با این کار بهانه را از فیلمسازانی که به دنبال ترویج ابتذال در فیلم‌های خود هستند، گرفته است و این عده که بهانه از دستشان برای به دام انداختن هیاهو و سر صدا گرفته شده سعی دارند تا وزارت ارشاد را به بهانه‌های واهی به چالش بکشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر