يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۱۵۸۲
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۲

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت وزش باد در سواحل استان خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

به گزارش فکرشهر، طلیعه محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز و فردا وزش بادهای شمال غربی ادامه دارد و احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه خلیج فارس در این مدت در برخی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود اضافه کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تغییر جهت جریان به سمت جنوب، رطوبت نسبی و شرجی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان غالباً صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً شمال غربی، با سرعت ۱۰ تا ۳۴، امروز در ساعاتی از بعدازظهر ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و روی دریا در فراساحل و مناطق جنوبی استان در برخی ساعات ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

محمدی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و طی ساعاتی در مناطق جنوبی و فراساحل استان ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

وی با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد در استان بوشهر ادامه داد: سرعت وزش باید در سواحل و فراساحل استان بوشهر با شدت بیشتر در سواحل و فراساحل جنوبی افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: احتمال افزایش ارتفاع موج خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی طی این مدت وجود دارد.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود ضمن اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر