يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۰۹۵
سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۰

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با توجه به میزان بالای مشکلات دندانی در بین دانش‌آموزان، طرح وارنیش تراپی فلوراید هم‌زمان با سراسر استان در شهرستان گناوه آغاز شده است که تاکنون یک هزار کودک این خدمت را دریافت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر، عصمت حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحله اول طرح وارنیش فلوراید تراپی از ابتدای تیرماه برای کودکان سه تا ۶ سال و دانش‌آموزان ابتدایی آغاز شده است.

وی افزود: در اجرای طرح، فلوراید به‌ شکل وارنیش به روی دندان‌ها قرار داده می‌شود و باعث افزایش استحکام و کمک به پیشگیری از پوسیدگی دندان می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه تصریح کرد: وارنیش‌تراپی از برنامه‌های مؤثر در پیشگیری از پوسیدگی دندان است که خدمات این طرح به‌صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت برای ۶ هزار و ۳۰۰ کودک سه تا ۶ سال و ۱۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی تا پایان شهریور انجام می‌شود.

حیدری ادامه داد: کودکان قبل از وارنیش فلورایدتراپی باید تغذیه مناسبی داشته باشند، به مقدار کافی آب بنوشند زیرا که برای جذب فلوراید پس از فلورایدتراپی تا یک ساعت نمی‌توانند چیزی بخورند و بیاشامند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۲۰ هزار دانش آموز است که ۱۳ هزار نفر در پایه ابتدایی هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر