شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۱۴۷
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: ۳۹۳ دهیار در روستاهای استان بوشهر فعالیت دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهراب امیری نژاد سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران با تبریک روز چهاردهم تیرماه اظهار داشت: روز دهیاری فرصت مناسبی است تا همه آحاد جامعه در خصوص خدمات نظام در روستاها مطلع و با خبر شوند.

وی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نبود مدیریت صحیح در روستاهای کشور باعث عقب ماندگی و عدم توسعه صحیح در بسیاری از روستاهای کشور شد که برای جبران آن باید سال‌ها تلاش کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر افزود: یکی از مهمترین اتفاقات در حوزه توسعه روستایی در نظام جمهوری اسلامی سپردن مدیریت روستاها به دست خود مردم است که با اجرای قانون شوراهای شهر و روستا و تعیین دهیار به عنوان مدیر اجرایی در روستاها، توسط شوراها در روستاهای سراسر کشور گامی مهم در توسعه روستاها برداشته شد.

مدیریت مهاجرت معکوس

وی تاکید کرد: دهیاران به عنوان رکن اصلی مدیریت روستا در این بین دارای نقش و جایگاه مهمی شدند تا بازوی اجرایی مهمی برای شوراها و در سطح کلان مدیریت اجرایی کشور در راستای آبادانی روستاها باشند.

امیری‌نژاد خاطرنشان کرد: از مهمترین وظایف دهیاران در کنار توسعه اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و عمرانی در روستاها، توجه ویژه به مدیریت مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستاها است که نیازمند کار جهادی بوده و دهیاران و شوراهای اسلامی در پیشانی این حرکت مهم توسعه‌ای قرار دارند.

وی گفت: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و عمل به فرمایشات ایشان در خصوص توجه به مدیریت روستاها و دستورات دلسوزانه ریاست جمهور و به برکت برنامه ریزی های مدون در حوزه توسعه روستایی در استان بوشهر در حال حاضر ۳۹۳ دهیار در مسیر توسعه همه جانبه روستاها در کنار اعضای شوراهای روستایی در حال خدمت به مردم هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر