يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۳۴
شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره‌سازی بیش‌از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در اراضی پرورشی استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۴ هزار تن میگو از مزارع برداشت شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عقیل امینی با اشاره به اینکه عملیات تکثیر و پرورش میگو از نیمه دوم فروردین آغاز شده است، افزود: امسال برای تولید بچه میگو ۲۳ کارگاه تکثیر راه‌اندازی شده که تولید ۳ میلیارد قطعه بچه میگو در دستور کار قرار دارد.
 
وی با بیان این‌که امسال ۷ هزار و ۲۵۹ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر زیرپوشش پرورش میگو قرار می‌گیرد، تا کنون در ۵ هزار و ۱۱۶ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر دو میلیارد و یکصد میلیون بچه میگو ذخیره‌سازی شده است.
 
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به این‌که ذخیره‌سازی بچه میگو در اراضی پرورشی ساحلی استان تا پایان تیر ادامه دارد، گفت: در ۱۲ مرکز پرورشی در استان بوشهر پرورش میگو انجام می‌شود که پیش‌بینی تولید ۴۴ هزار تن میگو را در سال جاری داریم.
 
وی با تاکید بر این‌که اینکه فعالان پرورش میگو هشدار مرگ زودرس این آبزی را جدی بگیرند، عنوان کرد: انتظار می‌رود پرورش‌دهندگان با حساسیت بیشتری با رعایت نکات بهداشتی نسبت‌به کنترل بیماری مرگ زودرس میگو پرورشی اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر