دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۳۷۹
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای واحد بوشهر گفت: اشتغال به کار ۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای بعد از فارغ التحصیلی بیانگر پتانسیل بالای این دانشگاه در اشتغال است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احسان بهمیاری روز شنبه در نخستین کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی در استان بوشهر اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی استان با سه مرکز و بیش از سه هزار و ۱۰۰ دانشجو در استان رسالت تربیت تکنسین، نیروی ماهر و کارآفرین را بر عهده دارد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزون بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان می‌شود.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای واحد بوشهر تصریح کرد: هدف از ایجاد کنسرسیوم مهارت و اشتغالزایی در این استان برآوردهای نیاز صنعت، شناسایی ظرفیت و پتانسیل‌های موجود استان در زمینه‌های تخصصی است.

بهمیاری ادامه داد: تلاش می‌شود تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی و ویژه شغلی مورد نیاز استان از سوی دانشگاه فنی و حرفه ای انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در حال حاضر نیاز جامعه ما اشتغال و حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی است.

مصدق کشاورزی اضافه کرد: حفظ اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی نیاز امروز جامعه است و ما این آمادگی را داریم از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای که در عرصه مهارت‌آموزی فعالیت می‌کنند حمایت کنیم.

وی یادآور شد: توجه به موضوع اشتغال در جامعه می‌تواند منجر به افزایش سطح رفاه عمومی و توسعه همه‌جانبه در جامعه شود.

رئیس اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: آموزش‌های مهارتی در حوزه صنایع و صنوف و جامعه دانشگاهی می‌تواند منشا اثر و تحول و زمینه ساز تثبیت اشتغال امروز و طراحی اشتغال آینده باشد.

عبدالمجید دراهکی افزود: آموزش‌های مهارتی بر افزایش طراوت و شادابی دانشجویان در حین تحصیل اهمیت بسزایی دارد و بی‌تردید تقویت مهارت دانشجویان، مشکل اشتغال را کمتر می‌کند.

یونس صالحی رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر ضمن تاکید بر شناسایی بازار کار گفت: این تفکر اشتباه است که دانشجو بعد از دانش‌آموختگی به دنبال مهارت‌های کاربردی برود؛ بلکه دانشجو باید از همان ابتدای تحصیل به فکر کسب مهارت‌های لازم و متناسب با نیازهای بازار کار باشد.

یونس صالحی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید به دنبال تربیت نیروهای حرفه‌ای برای بازار کار باشد؛ یعنی دانشجویی که بتواند مهارت‌های لازم برپایه نیازهای بازار کار داشته باشد و برای خودش، درآمدزایی کند.

رئیس مرکز علمی کاربردی اصناف بوشهر و مدیر بخش مشاوره اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: توام بودن دانش و مهارت در دانشگاه های فنی و حرفه ای از مزایای آن نسبت به سایر دانشگاه ها است.

علی برزگر افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای علاوه بر دانش دانشگاهی و تئوری دارای سطح دانش مهارتی تخصصی هستند که همین موضوع زمینه ساز اشتغال فارغ التحصیلان می شود.

برزگر یادآور شد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید آموزش های تقاضا محور داشته باشد و با تعامل با بخش های خصوصی اعم از اصناف استان نیازها را شناسایی کرده و آموزش متناسب با بخش های مورد نظر صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر