يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۴۸۵
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۳

فکرشهر: مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر گفت: با پرداخت ماهانه دوهزار و یکصد میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان کشوری این استان، حدود یازده میلیون تومان میانگین حقوق دریافتی  هر بازنشسته ادارات دولتی محسوب می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، داریوش کشتکار روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد:بیشترین حقوق پرداخت شده از این صندوق به عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۵۷ میلیون تومان پرداخت می شود.

وی افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان بوشهر حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر تصریح کرد: بیشترین تعداد بازتشسته حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر مربوط به آموزش و پرورش استان با ۱۲ هزار و پانصد نفر و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ۲ و هزار و ۲۵۰ نفر است.

وی بیان کرد: تعداد کارمندان دولت که ماهانه کسور بازنشستگی به این صندوق در استان بوشهر پرداخت می کنند، ۱۲ هزار نفر است.

کشتکار ادامه داد: ضریب پوشش صندوق درحال حاضر به 6 دهم رسیده واین ناترازی باعث اتکای صندوق به بودجه عمومی دولت گردیده است.

وی ادامه داد: این صندوق علاوه بر پرداخت حقوق بازنشستگان در راستای اقدامات کمک معیشتی همواره تسهیلات گوناگون کم بهره و بدون مراجعه به بانک شامل وام ضروری و وام ازدواج فرزندان، وام خرید کالا و سفر های زیارتی و سیاحتی و حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترای فرزندان به بازنشستگان پرداخت می کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر یاداور شد: مجموع تسهیلات پرداختی به بازنشستگان استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۲۵۵میلیارد ریال بوده است.

کشتکار گفت: همچنین این صندوق با هدف اشاعه ورزش سلامت محور و ایجاد نشاط و شادابی هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی کرده که در سالجاری پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان با شرکت 185 بازنشسته ورزشکار از خرداد تا شهریور ماه در 8 رشته ورزشی در حال برگزاری است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر افزود: هلدینگ گردشگری صندوق بازنشستگی کشوری دارای 46 هتل و مراکز اقامتی در سراسر کشور می باشد که بازنشستگان و خانواده می توانند از 50درصد تخفیف بر ای اقامت در این مراکز بهره مند شوند.

وی بیان کرد: در بخش فعالیت های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری دارای پنج موسسه اقتصادی فعال در حوزه پتروشیمی و صنایع غذایی در استان بوشهر است.

کشتکار بیان کرد:در سفر اسفندماه سال1401 دولت به بوشهر ، 6 تفاهم نامه طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری به ارزش یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان، 945 میلیون دلار و یک هزار و ۲۰۰ میلیون یورو به امضا رسیده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استلن بوشهر گفت : امید است با اجرای این تفاهم نامه ها شاهد توسعه اقتصادی و اشتغال زایی در استان و بهره مندی بازنشستگان از مزایای این سرمایه گذاری ها باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر