يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۵۶۶
سه‌شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳

فکرشهر:معاون اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی، ماموریت اول خانه یاریگران زندگی در استان‌ها است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید عین‌الله طیموری‌فرد روز سه‌شنبه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) بوشهر اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، توزیع اقلام فرهنگی و انجام فعالیت‌های ورزشی و هنری با رویکرد پیشگیرانه از دیگر ماموریت خانه یاریگران زندگی است.

وی افزود: دانش‌آموزان سرمایه انسانی آینده کشور هستند به این دلیل مصونیت بخشی و حفظ سلامت روانی و جسمی آنها باید در اولویت برنامه‌ها باشد.

معاون اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و رفتارهای پرخطر در سه راهبرد آموزشی، مراقبتی و تربیتی انجام می‌شود، تصریح کرد: در فعالیت‌های آموزشی پیشگیرانه، هدف توانمندسازی "خانواده، مدرسه و جامعه" است.

طیموری‌فرد اضافه کرد: برنامه مراقبتی پیشگیرانه، مداخلات روانی اجتماعی شامل مشاوره، مدیریت مورد و حمایت اجتماعی برای دانش‌آموزان در معرض خطر را شامل می‌شود.

وی گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و جشنواره نوجوان سالم نمونه ای از اقدامات تربیتی پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

معاون اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: باید دانش‌آموزان خلاق و معلمان کوشا در اجرای برنامه‌های ابتکاری با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شناسایی و به جامعه معرفی شوند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به امر آموزش و پرورش و ایجاد زمینه مناسب برای تعالی دستگاه تعلیم و تربیت، از مهمترین ماموریت‌های دولت و مجلس است.

عبدالکریم جمیری افزود: دشمن در شرایط کنونی با دسیسه‌های گوناگون در تلاش برای ایجاد مانع در شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: امروز وظیفه سنگین و دشوار یاری کردن فرهنگیان و آموزش و پرورش بر دوش ما است که امیدواریم همه از عهده این مسئولیت سربلند بیرون بیاییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح یاریگران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تبدیل مدرسه به فضایی مناسب و با نشاط برای یادگیری، تمرین و فراگیری مهارت‌های زندگی است.

علی موحدی افزود: در طرح یاریگران زندگی بر اجتماعی شدن و ارتقای مهارت‌هایی نظیر مهارت حل مساله، نه گفتن به تعارف مواد مخدر، جرات‌ورزی، برقراری ارتباط، گسترش نهضت فرهنگ پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، شناسایی قابلیت‌های آموزش و پرورش، معرفی الگوهای مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی تاکید می‌شود.

وی بیان کرد: افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان دربرابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد در طرح یاریگران زندگی پیش بینی شده و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو دانش آموزان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند.

موحدی یادآور شد: 972 اثر دانش آموز آموزش متوسطه استان بوشهر در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم این استان در مرحله استانی به رقابت پرداختند که از این شمار 135 اثر بعنوان اثر برگزیده انتخاب شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر