يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۸۹۲
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۶

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه اول و دوم طرح جهاد آبرسانی بین وزارت نیرو و سپاه، آبرسانی به حدود ۲۰۰ روستا استان بوشهر آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، ابوالحسن عالی رفع تنش آبی را از اهداف مهم اجرای این طرح دانست و افزود: مررحله اول این طرح ۵۰ درصد و فاز دوم بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اعتبار اجرای طرح جهاد آبرسانی را ۹۱۵ میلیارد ریال دانست و گفت: در فاز دوم نیز ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در چارچوب این دو قرارداد به ظرفیت ۳۱ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در روستا‌های استان بوشهر ساخته می‌شود.

عالی اضافه کرد: در قالب این دو تفاهم نامه ۱۷۵ کیلومتر خط انتقال، ۱۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و حفر و کف شکنی ۳۰ حلقه چاه آب در مناطق کم‌برخوردار استان بوشهر باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ۸۷ هزار و ۱۳۶ نفر تحت پوشش طرح‌های جهاد آبرسانی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر یک مخزن ۵ هزار متر مکعبی در روستای دهرود دشتستان در دست ساخت، یک مخزن ۵ هزار متر مکعبی در چاه مبارک شهرستان عسلویه نیز در حال تجهیز کارگاه می‌باشد.

عالی از ساخت یک مخزن ۳ هزار متر مکعبی در روستای سالم آباد تنگستان خبر داد و گفت: یک مخزن ۳ هزار متر مکعبی و ۵۰ متر مکعبی به ترتیب در روستای رستمی شهرستان تنگستان و روستای برجونک شهرستان دشتستان در حال تجهیز کارگاه می‌باشد.

وی افزود: اجرا و تکمیل این طرح‌ها آب شرب پایدار و سالم روستا‌های استان را تامین خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر