شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۲۹۷۶
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: سرهنگ فیض‌الله رزمجو گفت: از آغاز سال ۱۴۰۲ تا کنون ۱۶ مورد آتش‌سوزی در ۱۶۴ هکتار از منابع طبیعی و مراتع استان بوشهر رخ داده که همگی خاموش و مهار شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: بارندگی‌ها موجب سبز شدن و رشد بیشتر علف‌های گوناگون نیز می‌شود که پس از خشک شدن می‌تواند خطر آتش‌سوزی‌ها را بیشتر کند؛ به‌دلیل سال بارشی مناسب، ما پیش‌بینی آتش‌سوزی‌های پرشمار را داشتیم و به‌همین دلیل در تلاش برای کاهش و یا مهار آنان هستیم.
 
سرهنگ فیض‌الله رزمجو افزود: در همین باره در کنار نشست‌های ستاد بحران، نشست‌هایی با فعالان محیط‌زیست و طبیعت داشتیم و رزمایش خاموشی آتش را نیز در دشتستان انجام دادیم.
 
او آمار داد که در سال ۱۴۰۲، ۱۶ مورد آتش‌سوزی در ۱۶۴ هکتار از مراتع و منابع طبیعی استان بوشهر رخ داده که نسبت به سال ۱۳۹۹ با ۶۴ مورد آتش‌سوزی در ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار، آمار کاهشی مناسبی است.
 
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، مهمترین دلیل کاهش آتش‌سوزی‌ها و خاموش کردن به‌هنگام آنان را، دادن آموزش‌های همگانی به مردم نقاط حادثه‌خیز، کوه‌نوردان و طبیعت‌گردان و برگزاری رزمایش‌های خاموشی آتش دانست.
 
سرهنگ رزمجو بیان کرد: بیشترین مناطق بحرانی آتش‌سوزی استان بوشهر در بخش‌های ارم و بوشکان شهرستان دشتستان و بخش‌هایی از شهرستان‌های تنگستان، دشتی و جم است.
 
او از هم‌استانی‌ها خواست که هنگام دیدن آتش در مراتع و منابع طبیعی با شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس گرفته و آن را گزارش کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر