جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: اجرای جشنواره کنسرت محلی پس از سه روز در خورموج پایان یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمید زارعی صبح امروز در سومین روز کنسرت موسیقی محلی سی‌نیز که در تالار ارشاد خورموج همراه با تجلیل از پولاد اسماعیلی هنرمند شروه‌خوان برگزار شد، گفت: از مجموعه اداره کل ارشاد اسلامی استان و سایر مسئولین شهرستان و نیروی انتظامی که شرایط برگزاری این کنسرت را فراهم کردند، سپاسگزارم.
کد خبر: ۱۴۳۴۹
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶

فکرشهر: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: اجرای جشنواره کنسرت محلی پس از سه روز در خورموج پایان یافت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمید زارعی صبح امروز در سومین روز کنسرت موسیقی محلی سی‌نیز که در تالار ارشاد خورموج همراه با تجلیل از پولاد اسماعیلی هنرمند شروه‌خوان برگزار شد، گفت: از مجموعه اداره کل ارشاد اسلامی استان و سایر مسئولین شهرستان و نیروی انتظامی که شرایط برگزاری این کنسرت را فراهم کردند، سپاسگزارم.

\n\n

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی افزود: موسیقی در کنار زبان، یکی از هویت‌های فرهنگی شناخته می‌شود و اهمیت موسیقی محلی به حدی است که امروزه در دنیا رشته‌ای به نام اتنوموزیکولوژی، در دانشگاه‌های دنیا وجود دارد و دانشجویان این رشته هنری به دو مقوله شناخت موسیقی و قوم‌شناسی و ارتباط آن‌ها با یکدیگر می‌پردازند.

\n\n

وی اضافه کرد: برای مثال برخی از آیین‌های موسیقی که در جنوب ایران با عناوین مختلفی چون مراسم «زار» برگزار می‌شود، دارای جنبه‌های نمایشی، صحنه‌پردازی و چهره‌پردازی است، اما همه این جنبه‌های هنری در ارتباط با موسیقی است و در واقع موسیقی، وجه غالب این مراسم است.

\n\n

زارعی تصریح کرد: صدای پولاد اسماعیلی، در فرهنگ و هنر دشتی ماندگار است و امیدواریم این صدای طلایی، دوباره هنرنمایی کند.

\n\n

سرپرست گروه موسیقی سی‌نیز گفت: گروه موسیقی بوشهری سی‌نیز از سال 1379 بانام آوای موج، فعالیت خود را آغاز کرده و از سال 1384 با نام سی‌نیز، به فعالیت خود ادامه داده است.

\n\n

علی ریاضی ادامه داد: اجراهای متعدد در جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین در شهرکرد و کسب عناوین مقام برتر تک‌نوازی نی‌انبان و در بخش مقام‌خوانی، اجرا در جشنواره فجر سال 1389 در سالن تئاتر شهر تهران به همراه گروه لیان، اجرا در جشنواره موسیقی نواحی ایران در تهران طی سال 1382، بخشی از افتخارات این گروه است.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی تصریح کرد: در این کنسرت که سه روز برگزار شد، 10 ترانه که جدید و پژوهشی و موسیقی پلی قومیتی است، برگرفته از فرهنگ‌های مختلف در حوزه خلیج‌فارس به نام گومایاما که زار بلوچی است و در واقع ارتباط تجاری و صنعتی استان بوشهر با کشورهای مختلف خلیج‌فارس و آفریقا را نشان می‌دهد.

\n\n

در این کنسرت که تا امروز در تالار ارشاد خورموج ادامه داشت علی ریاضی سرپرست گروه و نوازنده نی‌انبان، فلوت و آهنگساز، عیسی سلیمیان خواننده، علی ماهینی تمپو، اسماعیل احسان‌دوست دم دم، ناصر ربیعی سازهای افکتی- دایره‌زنگی، بزرگمهر صفوی ضرب و تمپو به هنرمندی پرداختند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر