يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۵۹۲
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز تا پایان هفته آینده نسبت به افزایش رطوبت و شرجی هوا و وزش باد گرم در این استان هشدار سطح زرد (آمادگی و در صورت نیاز اقدام) داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این مدت نسبت به گرمازدگی و افزایش قابل ملاحظه مصرف حامل‌های انرژی هشدار داده می‌‎شود.

وی بیان کرد: با این وضعیت نیاز است برای صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج مصرف، اجتناب از فعالیت‌های غیر ضروری جهت جلوگیری از گرمازدگی و لحاظ تمهیدات لازم در بخش کشاورزی و دامداری اهتمام لازم انجام شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج با ۴۵ و عسلویه و برازجان با ۴۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش بادهای جنوبی و افزایش رطوبت و شرجی هوا در سطح استان و روی دریا طی روزهای آینده است.

مساعدی افزود: در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی و افزایش پوشش ابر از پدیده های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۱۰ بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۰۰، مد دوم ساعت ۱۳:۱۰ و جزر دوم ساعت ۱۹:۳۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر