شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۵۹۵
سه‌شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: به منظور استقبال هر چه بیشتر تجار و بازرگانان برای فعالیت در بنادر و گمرکات این استان باید توسعه زیرساخت‌های بنادر با جدیت دنبال شود.

به گزارش فکرشهر، خورشید گزدرازی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: شغل ۶۰ درصد مردم استان بوشهر به تجارت و دریانوردی وابسته است که به دلیل مشوق‌های خوب اعمال شده در بنادر استان‌های همجوار و همچنین ضعف زیرساخت‌ها در بنادر استان شاهد خروجی برخی از فعالان اقتصادی هستیم.

وی بیان کرد: حذف مستثنیات سود گمرک، لایروبی کانال بندر بوشهر جهت پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی و اعمال تخفیفات عوارض بندری و انبارداری از راهکاری رونق بیشتر بنادر و گمرکات استان بوشهر است.

گزدرازی ادامه داد: برای افزایش رقابت‌پذیری بنادر استان بوشهر اختصاص بودجه‌ای خارج از اعتبارات سازمان بنادر جهت لایروبی کانال و دیواره‌های حفاظتی و تجهیز اسکله و بندر بوشهر نیاز است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه بندر بوشهر در تجارت و بازرگانی از جمله در زمان‌جنگ ‌تحمیلی عنوان کرد: بندر بوشهر همواره و بویژه در شرایط تحریمی خدمات بسیار شایانی به کشور ارائه کرده که اکنون مطالبه بحق مردم این استان بهبود وضعیت موجود است.

رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های استان هرمزگان و مناطق آزاد استان های خوزستان و سیستان بلوچستان و تحقق نیافتن منطقه آزاد بوشهر در جهت رقابت پذیری نمودن بنادر استان نسبت به سایر استان‌ها پیشنهاد اتاق بازرگانی بوشهر حذف مستثنیات سود بازرگانی و تخفیف عوارض بندری همانند بندر چابهار است.

گزدرازی با اشاره به ویژگی بنادر نسل چهارم اظهار کرد: در این بنادر به زیرساخت‌ها توجه ویژه شده و یکی از نیازهای اصلی بنادر نسل چهارم حمل و نقل ریلی است.

رییس اتاق بازرگانی بندر بوشهر تصریح کرد: با وجود وعده‌های که پیرامون احداث خط ریلی در نیم قرن گذشته به مردم استان بوشهر داده شده و در مصوبه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر همچنان اهتمام لازم برای اجرا این پروژه انجام نشده است.

وی افزود: انتظار است با هم افزایی نمایندگان قوای سه گانه در استان شاهد احقاق حق استان بوشهر و توسعه بیش از پیش بنادر باشیم.

گزدرازی تاکید کرد: با توجه به هدف گذاری دولت برای اشتغال و رونق صادرات انتظار است با طراحی ساز و کار مناسب رونق بیش از بیش تجارت، بازرگانی، اشتغال و توسعه پایدار استان بخوبی رقم بخورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر