دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۷۰۷
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

فکرشهر: نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: وزارت نفت زمین‌های فراوانی برای راه اندازی منطقه پارس شمالی خریداری کرده که نیاز است فعال کردن میدان‌های گازی پارس شمالی با جدیت توسط مسئولان دنبال شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تمامی ظرفیت‌هایش از قبیل پتروشیمی‌ها و مجتمع گازی، به عنوان پایتخت انرژی کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: علاوه بر مرکز کشور در استان نیز از این مجموعه انتظار وجود دارد که خروجی تولیدات این منطقه در اداره کشور و توسعه و آبادانی استان عایدی داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تقویت بنیان‌های اقتصادی کشور نیازمند تلاش همگانی است، گفت: مدیران و کارگران خدوم صنایع در فصل گرم تابستان برای متوقف نشدن چرخ اقتصاد کشور کوشش و زحمات زیادی کشیدند.

وی اضافه کرد: سزاوار نیست با وجود صنایع بزرگ نفتی و گازی و منابع مهم اقتصادی این استان محروم باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه خاموشی مشعل‌های منطقه انرژی پارس یک ضرورت است عنوان کرد: نباید اجازه داده شود سرمایه کشور دود شود و از بین رود؛ لذا مهار این مشعل‌ها باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد و با تمهیدات اندیشیده شده امیدواریم این مسئله حل شود.

وی با بیان اینکه مسئله اشتغال یکی از موضوعات مهم می‌باشد، عنوان کرد: استان بوشهر نباید با داشتن این ظرفیت عظیم جوانانش دغدغه اشتغال داشته باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نیرو‌های متخصص و متعهد فراوانی در استان وجود دارد که باید از ظرفیت این نیرو‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری در هر دستگاه و سازمانی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: منابع کشور تنها منابع زیر زمینی نفت و گاز نیست بلکه از ظرفیت منابع انسانی نیز باید بهره برد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه نیروی انسانی توانمند استان باید ارتقا و رشد یابد، افزود: مسئولان با هم افزایی و همدلی سعی نمایند تا زمینه اشتغال بیشتر نیرو‌های بومی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر