چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل گفت که ریاض از هیچ اقدامی برای مقابله با ایران در منطقه فروگذار نخواهد کرد...
کد خبر: ۱۴۳۷۶
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل گفت که ریاض از هیچ اقدامی برای مقابله با ایران در منطقه فروگذار نخواهد کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از انتخاب، عبدالله المعلمی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره نتایج سفر پادشاه عربستان به آمریکا گفت: رایزنی در سطوح مختلف بین عربستان و آمریکا مسئله ای طبیعی است. سران عربستان و آمریکا در سال های گذشته بارها با یکدیگر دیدار کرده اند. تردیدی نیست مسایل متعددی در این دیدارها مطرح می شود.

\n\n

المعلمی درباره گفتگوی مقامات آمریکایی و سعودی درخصوص ایران افزود: ما شاهد دخالت های ایران در منطقه هستیم و در گذشته هم درباره آن به مناسبت های مختلف سخن گفته ایم. 

\n\n

وی افزود: عربستان هر کاری بتواند برای ایستادگی در برابر دخالت های ایران در منطقه از طریق یافتن راهکارهای ریشه ای برای مسایل منطقه مانند یمن انجام می دهد. عربستان در سوریه هم به دنبال چنین راهکاری است. ما از دولت آمریکا و جامعه جهانی انتظار داریم مانند ما به این مسئله توجه داشته باشند و با ما برای مهار این دخالت های ایران در امور داخلی کشورهای عربی همکاری کنند. 

\n\n

سفیر عربستان در سازمان ملل اضافه کرد: ما به این مسئله پیش از توافقنامه هسته ای معترض بودیم و اعتراض به آن پس از توافقنامه هسته ای هم ادامه خواهد داشت. دو طرف به ویژه طرف آمریکایی اصرار دارند توافقنامه هسته ای به معنای باز گذاشتن دست ایران برای انجام دادن هر کاری که می خواهد نیست. ریاض و واشنگتن می خواهند اطمینان پیدا کنند که از توافقنامه هسته ای ایران برای تسلط، دخالت و سیطره طلبی بیشتر در منطقه استفاده نخواهد شد. ما شاهد نشانه هایی در این باره به ویژه در یمن هستیم.

\n\n

وی خاطر نشان کرد: عربستان بر حمایت از ملت های فلسطین، سوریه و یمن تاکید دارد. عربستان همواره از ملت های عربی در تحقق خواسته هایشان حمایت کرده است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر