شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۳۷۹۴
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۸

فکرشهر: رئیس پژوهشکده میگوی کشور از تشکیل کمیته صید میگو در استان بوشهر خبر داد و گفت: با بررسی نتایج گشت تحقیقاتی، صید میگو برای قایق‌ها از ۱۷ و لنج‌های صیادی از ۱۸ مرداد ماه آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عقیل دشتیان با اشاره به پایان گشت دریایی تحقیقاتی تعیین زمان فصل صید میگو در استان بوشهر، بیان کرد: این تحقیقات در ۲۴ ایستگاه دریایی با حضور کارشناسان پژوهشکده میگو انجام شد.

وی از کاهش جمعیت میگو در زیستگاه میگو در خلیج فارس در ۲۴ ایستگاه تحقیقاتی استان بوشهر خبر داد و افزود: بررسی تحقیقات نشان از کاهش ۲۴ درصدی جمعیت میگو در زیستگاه‌های مختلف خلیج فارس محدوده استان بوشهر دارد.

رئیس پژوهشکده میگو کشور بیشترین ذخیره میگو خلیج فارس را گونه ببری سبز دانست و اضافه کرد: بررسی تحقیقات نشان می‌دهد با وجود کاهش ۲۴ درصدی جمعیت میگو، ولی پراکندگی گونه ببری سبزی به عنوان مطلوب‌ترین میگوی خلیج فارس بیش از ۹۵ درصد است.

وی بیشترین پراکندگی میگو در محدوده استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: بررسی تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین جمعیت میگو در محدوده بندر عامری تا منطقه‌مند در سواحل شهرستان تنگستان قرار دارد.

دشتیان نسب با اشاره به تشکیل کمیته صید میگو در استان بوشهر گفت: با بررسی نتایج گشت تحقیقاتی، صید میگو برای قایق‌ها از ۱۷ و لنج‌های صیادی از ۱۸ مرداد ماه آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر