يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۰۸۰
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

فکرشهر:کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با تداوم روند افزایشی دما در این استان، دما در برازجان به ۴۹ درجه سانتیگراد رسید.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج دمای ۴۸، عسلویه دمای ۴۵ و جم دمای ۴۳ درجه سانتیگراد را تجربه کرد.

وی بیان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا دوشنبه شرایط آرامی بر استان و روی دریا حاکم است اما از دوشنبه با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا، خلیج فارس در برخی ساعت‌ها مواج پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این مدت پدیده‌های غالب در سطح استان غبار محلی، در اواسط روز وزش باد و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: همچنین در زمان وزش باد، احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد نیز وجود دارد.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر به طور غالب صاف همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و گردوخاک و فردا در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی و از فردا به‌تدریج جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و روی دریا در نواحی جنوبی تا اوایل امشب ۱۲ تا ۴۰ گاهی تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در نواحی جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۱۳ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۰:۲۹، جزر دوم ساعت ۱۷:۴۲ و مد دوم ساعت ۲۳:۴۸ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر