جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در چهار دشت استان بوشهر اجرا می‌شود...
کد خبر: ۱۴۴۱۲
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی در چهار دشت استان بوشهر اجرا می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز را به صورت جدی در دستور کار داریم و در این راستا سامانه موقعیت‌یاب بر روی دستگاه‌های حفاری چاه استان نصب می‌شود.

\n\n

وی اضافه کرد: به منظور برخورد جدی و جلوگیری از حفر چاه‌های جدید در سطح استان، گشت‌های بازرسی دشت‌ها و چاه‌های استان در نقاط مختلف استقرار یافته و فعالیت آنها افزایش می‌یابد.

\n\n

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از تجهیز ۷۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان بوشهر به کنتور هوشمند خبر داد و افزود: هم اکنون تنها ۱۹ درصد چاه‌ها دارای کنتور هوشمند هستند که تجهیز دیگر چاه‌ها نیز انجام خواهد شد.

\n\n

وی از نصب یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کشاورزی استان خبر داد و افزود: ۹۰ میلیارد ریال برای تجهیز ۷۵ درصد از چاه‌های استان به کنتور هوشمند نیاز است.

\n\n

به نوشته ی مهر، رجایی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد دشت‌های استان ممنوعه هستند، تصریح کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در دشت‌های بحرانی استان بوشهر از جمله دشت‌های تنگ‌ارم، آبدان، مند و ریز اجرا خواهد شد.

\n\n

وی به افت ایستابی در دشت‌های استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در دشت‌های استان بوشهر و بر اساس طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، ۱۵ پروژه اجرا می شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر