شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۱۲۸
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

فکرشهر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشتستان گفت: کار مرمت، استحکام بخشی و زیباسازی کاروانسرای دالکی از توابع این شهرستان با ۱۳ میلیارد ریال اعتبار انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیده خدیجه حسینی اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است با این اعتبار بخش‌های فرو ریخته بنا، حجره‌های داخلی، طاق‌ها و نمای بیرونی مرمت و احیا شود.

وی افزود: پیش از این نیز برای مرمت کاروانسرای دالکی برازجان ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش حفاظت اضطراری و مقاوم سازی بنا که احتمال ریزش آن وجود داشت هزینه شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشتستان گفت: کاروانسرای شهر دالکی از بناهای تاریخی این شهرستان دشتستان است که با هدف حفاظت و نگهداری این بنا مورد احیا، مرمت و بازسازی قرار می‌گیرد.

به گفته حسینی امروز مرمت کاروانسرای دالکی بعنوان یک مطالبه عمومی از سوی مردم دشتستان مطرح است و تلاش می‌شود با تداوم مرمت شاهد احیای این بنای تاریخی ارزشمند باشیم.

وی یادآور شد: کاروانسرای دالکی مربوط به دوران قاجار و به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر، به صورت چهار ایوانی و از سنگ و گچ ساخته شده و از جمله آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان دشتستان گفت: کاروانسرای دالکی یکی از مجموعه بناهای موقوفه مشیرالملک شیرازی در استان بوشهر است که با هدف روان سازی حرکت کاروان‌ها از شیراز به سمت بوشهر احداث شده است.

وی یادآور شد: مجموعه پل و کاروانسرای حاج محمد رحیم، کاروانسراهای دالکی و مشیرالمک برازجان که هر سه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند از مجموعه آثار موقوفه مشیرالملک شیرازی در استان بوشهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر