شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۱۶۳
شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهر می‌گوید بیش از ۵ هزار خانوار عشایری با بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت ۷ ماه از سال را در مناطق قشلاقی این استان ساکن هستند که سعی می‌کنیم مشکلات آن‌ها را برنامه‌ریزی حل کنیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی رستمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تسریع در حل مشکلات جامعه عشایری استان، گفت: امورعشایر استان بوشهر تامین آب شرب سالم برای انسان و دام، ارائه تسهیلات به جامعه هدف، مرمت و نگهداری راه‌های عشایری، توزیع صفحات خورشیدی تولید برق و  همچنین همکاری در حوزه‌های درمان آموزش و اجرای طرح‌های عمرانی همانند ساخت آب نما و بهسازی و ساخت جاده‌های عشایری از جمله خدماتی است که به جامعه عشایری ارائه می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه عشایر استان ۵ ماه از سال را در مناطق ییلاقی سپری می‌کنند، افزود: در زمان حضور عشایر در مناطق ییلاقی، امورعشایر استان تلاش می‌کند  ضمن تامین نهاده‌های دامی، طرح‌های عمرانی  مورد نیاز جامعه عشایری را اجرا کند.
 
مدیرکل امورعشایر استان با اشاره منویات رهبر معظم انقلاب و جهاد تبیین، عنوان کرد: سعی می‌کنیم در کنار کار‌های خدماتی و فعالیت‌های فرهنگی، خدمات  صورت گرفته به جامعه عشایری را نیز اطلاع رسانی کنیم.
 
رستمی گفت: در کنار دامداری در حال برنامه‌ریزی در چهار حوزه گردشگری، تولید گیاهان دارویی، توسعه صنایع دستی و تولید گوشت قرمز  برای  تنوع بخشی به درآمد‌های جامعه عشایری استان هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر