يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: علامت‌گذاری تالاب جهت تعیین مرز منطقه و در حاشیه حریم جاده انجام‌شده و هیچ‌گونه تداخلی با اراضی کشاورزی مردم ندارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، حسین دلشب در نشست  بررسی و رفع مشکلات مردم و کشاورزان منطقه رود حله (بخش انگالی) شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه تالاب حله متعلق به خود مردم است، گفت: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر بدون مشارکت مردم، قادر به حفاظت و نگهداری تالاب و منطقه حفاظت‌شده و اجرای طرح مدیریت تالاب حله نیست.
کد خبر: ۱۴۴۳۹
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر گفت: علامت‌گذاری تالاب جهت تعیین مرز منطقه و در حاشیه حریم جاده انجام‌شده و هیچ‌گونه تداخلی با اراضی کشاورزی مردم ندارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب در نشست  بررسی و رفع مشکلات مردم و کشاورزان منطقه رود حله (بخش انگالی) شهرستان بوشهر با اشاره به اینکه تالاب حله متعلق به خود مردم است، گفت: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر بدون مشارکت مردم، قادر به حفاظت و نگهداری تالاب و منطقه حفاظت‌شده و اجرای طرح مدیریت تالاب حله نیست.

\n\n

دلشب اضافه کرد: در چندین کارگاه مشورتی تدوین طرح مدیریت زیست‌بومی تالاب حله که با مشارکت جوامع محلی برگزارشده، حضور مردم و ذینفعان بسیار چشمگیر بوده و در این طرح مدیریتی در مرحله اول نظرات و پیشنهادهای مردم برای رفع مشکل آن‌ها در زمینه کمبود آب و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه و همکاری برای توسعه کشاورزی مدنظر قرار گرفت.

\n\n

وی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت تالاب حله و گرفتن حق‌آبه تالاب، به نفع مردم و کشاورزان خواهد بود.

\n\n

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر با اشاره به نگرانی بعضی از کشاورزان در خصوص علامت‌گذاری منطقه و تالاب حله خاطرنشان کرد: این علامت‌گذاری جهت تعیین  مرز منطقه و در حاشیه حریم جاده انجام‌شده و  هیچ‌گونه تداخلی با اراضی کشاورزی مردم ندارد.

\n\n

دلشب خاطرنشان کرد: تالاب‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات اکوسیستمی را فراهم می‌سازند که منجر به رفاه انسانی می‌شود، از غذا گرفته مانند ماهی و فیبر تا تأمین آب، تصفیه آب، مهار سیلاب، اکوتوریسم و بسیاری از مواردی که به زندگی کمک می‌کند، بنابراین حفظ تالاب حله، کمک به حفظ زندگی و رفاه جامعه انسانی منطقه است.

\n\n

به نوشته ی فارس، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به اجرای طرح مدیرت زیست‌بومی تالاب حله که در چهار کارگاه تشکیل‌شده دارای اثرات بسیار زیادی در آگاهی جوامع محلی بوده و به همین دلیل و به دلیل قرار گرفتن در ریز مسائل منطقه، همکاری خوبی با محیط‌زیست دارند.

\n\n

در ادامه، دلشب گزارشی از وضعیت بی‌آبی و اولویت اجرای حق‌آبه زیست‌محیطی و ادامه حیات تالاب ارائه و بیان کرد: هرگونه آسیب به تالاب، اثرات مخربی روی حیات کشاورزی و زندگی مردم کل منطقه خواهد داشت.

\n\n

منطقه حفاظت‌شده حله با مساحت 44 هزار و 783 هکتار در استان بوشهر – شهرستان بوشهر و در 10 کیلومتری شمال شرقی بندر بوشهر قرار دارد که این منطقه از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

\n\n

 20 هزار هکتار از این منطقه حفاظت‌شده، تالابی بوده که با توجه به خشکسالی دهه گذشته، محدوده آبی آن به‌شدت کاهش داشته است، همه‌ساله در فصل زمستان، این منطقه پذیرای پرندگان مهاجر زیادی است و از مناطق ارزشمند با توان اکولوژیکی بالا است.

\n\n

در این نشست نماینده کشاورزان منطقه حلّه از مشکل کمبود آب در منطقه و ندادن حق‌آبه توسط شرکت آب استان و مشکلات مردم با اداره کل منابع طبیعی و محیط‌زیست در زمینه فعالیت کشاورزی در منطقه حفاظت‌شده حله صحبت کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر