جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اندیشکده توسعه استان بوشهر از هفته آینده با هدف ایجاد اتاق فکر مجازی در این استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در همایش توسعه روستایی افزود: در این طرح اتاق فکرهای مجازی در زیرمجموعه آن فعالیت خواهد کرد.\n\nوی ادامه داد: یکی از این اتاق فکرها نیز با هدف توسعه روستاها ایجاد می شود که در آن با بهره گیری از فرمانداران و دهیاران می توان اقدامات بسیار خوبی را برای روستاها برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۱۴۴۶۶
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اندیشکده توسعه استان بوشهر از هفته آینده با هدف ایجاد اتاق فکر مجازی در این استان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در همایش توسعه روستایی افزود: در این طرح اتاق فکرهای مجازی در زیرمجموعه آن فعالیت خواهد کرد.

\n\n

وی ادامه داد: یکی از این اتاق فکرها نیز با هدف توسعه روستاها ایجاد می شود که در آن با بهره گیری از فرمانداران و دهیاران می توان اقدامات بسیار خوبی را برای روستاها برنامه ریزی کرد.

\n\n

سالاری اضافه کرد: هر اتاق فکری که در قالب طرح اندیشکده توسعه استان تشکیل می شود یک دبیر خواهد داشت که اهداف و ایده های مطرح شده در آن را به دستگاه های مربوطه انتقال می دهد.

\n\n

وی ادامه داد: توسعه تنها با مشارکت مردم محقق می شود و استفاده از اندیشه و خرد جمعی نقش زیادی در توسعه روستاها ایفا می کند.

\n\n

سالاری یادآور شد: به منظور توسعه امکانات و زیرساخت روستاها به تناسب جمعیت آنها سطح بندی هایی صورت گرفته و پروژه نیز برای آنها تعریف خواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: دهیاران روستاها نیز باید برای مناسبت های ملی و اعیاد همراه با برگزاری مسابقات علمی به ایجاد فضای شور و نشاط در سطح جامعه روستایی کمک کنند.

\n\n

سالاری ادامه داد: آموزش و توانمندسازی جوامع روستایی در زمینه های بهداشت، محیط زیست، فرهنگ عمومی باید بطور جدی در سطح روستاها دنبال شود.

\n\n

وی همچنین یادآور شد: آشنایی دهیاران با مسایل مربوط به اجرای پروژه های نیز از موارد مهمی است که باید از طریق آموزش تخصصی به آنها ارایه شود.

\n\n

سالاری در ادامه اظهار کرد: به منظور ایجاد شغل نیز باید از ظرفیت فراوان موجود در روستاها استفاده شود.

\n\n

وی همچنین با اشاره به احداث 135 زمین چمن مصنوعی فوتبال در سطح روستاهای استان بوشهر بیان کرد: با اجرای تمام این زمین ها 80 درصد جمعیت روستایی استان از مزایای زمین چمن فوتبال بهره مند خواهند شد.

\n\n

سالاری در ارتباط با محل احداث بوستان های روستایی امید نیز گفت: چنین پارک هایی باید در بافت خود روستاها انجام شود تا زمینه بهره مندی از آن برای اقشار مختلف جوامع روستایی فراهم باشد.

\n\n

استاندار بوشهر همچنین با اشاره به افزایش سه برابری اعتبار دهیاری های در شش ماهه دوم سال جاری تصریح کرد: چنانچه دهیاران نتوانند زمین و محل مناسبی برای احداث بوستان امید تامین کنند روستای آنها از مزایای این طرح بوستان روستایی بی بهره خواهد ماند.

\n\n

سالاری تاکید کرد: تمرکز دهیاران نباید تنها روی آسفالت کوچه و خیابان باشد بلکه توجه مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز باید مورد توجه جدی آنها قرار بگیرد.

\n\n

وی در ارتباط با راه های ایجاد تفریح و سرگرمی در سطح روستاها نیز ادامه داد: با اقدامات لازم می توان برای حضور گروه های هنری و ارایه هنر آنها در روستاهها نیز برنامه ریزی کرد.

\n\n

سالاری عنوان کرد: به نمایش گذاشتن فیلم های سینمایی روز در قالب سیمنا روباز بطور گردشی در سطح روستا از دیگر اقداماتی است که می توان به منظور ایجاد شور و نشاط جوامع روستایی در استان بوشهر انجام داد.

\n\n

وی همچنین با اشاره به اینکه 30 درصد جمعیت استان بوشهر در روستاها مستقر هستند بیان کرد: چنین نسبتی برای توجه به مسایل و مشکلات کافی نبوده و توجه به مشکلات روستانشینان باید بیش از میزان کنونی باشد.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر