دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به مناسبت روز ملی خلیج فارس؛
فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: این گروه در شهر برازجان برنامه آیینی اجرا می کنند و با حضور در شهر...
کد خبر: ۱۴۵۶
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به منظور پاسداشت روز ملی خلیج فاس گروهی از اقوام ایرانی در قالب سازمان های مردم نهاد در این استان به اجرای برنامه های آیینی خواهند پرداخت.

به گزارش فکرشهر، محمد ابراهیم فروزانی روز شنبه در نشست برنامه ریزی بزرگداشت روز ملی خلیج فارس افزود: این گروه با عنون سفیران فرهنگی، روز یکم اردیبهشت با خواندن نماز صبح در شاهچراغ در شیراز، حرکت خود را با جمعیت ثابت 30 نفره به سمت بوشهر آغاز خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در طول سفر سفیران دیگری به این گروه اضافه خواهند شد و این شمار به 50 نفر خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: این گروه در شهر برازجان برنامه آیینی اجرا می کنند و با حضور در شهر دلوار، زادگاه شهید رییسعلی دلواری نیز ضمن تجلیل از رشادت های سرداران استعمار ستیز جنوب، با آرمان های شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

فروزانی گفت: همچنین در طول سفر و در مکان های مناسب این گروه اجراهای آیینی، تبادل فرهنگی و معرفی رسوم و فرهنگ خاص اقوام خود را خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه اصلی این گروه برای پاسداشت روز ملی خلیج فارس در روز دهم اردیبهشت است که حرکت آنان به صورت زنجیره ای انسانی از میدان شهید رییسعلی دلواری آغاز و به سمت پارک شورا و اجرای آیین های هر قوم ادامه خواهد داشت. 

دهم اردیبهشت در تقویم ملی به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است و هرساله به این مناسبت آیین های در استان های جنوبی کشور که با خلیج فارس مرز مشترک دارند، بویژه بوشهر برگزار می شود. 

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر