دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از کاهش مخاطبان سینما طی سال‌های اخیر در بوشهر خبر داد و گفت: سینما آوینی بوشهر در انتظار دیجیتالی شدن است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی با تبریک روز سینما به همه هنرمندان و متولیان امر سینما در کشور، اظهار داشت: سینما آوینی ارشاد اسلامی بوشهر فاقد سیستم دیجیتال است و اکران فیلم در این سینما هزینه بالایی دارد و با توجه به تعداد کم مخاطبان فعلا اکران در این سینما صورت نمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۵۹۱
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

فکرشهر: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از کاهش مخاطبان سینما طی سال‌های اخیر در بوشهر خبر داد و گفت: سینما آوینی بوشهر در انتظار دیجیتالی شدن است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی با تبریک روز سینما به همه هنرمندان و متولیان امر سینما در کشور، اظهار داشت: سینما آوینی ارشاد اسلامی بوشهر فاقد سیستم دیجیتال است و اکران فیلم در این سینما هزینه بالایی دارد و با توجه به تعداد کم مخاطبان فعلا اکران در این سینما صورت نمی‌گیرد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در کشور در راستای دیجیتالی شدن سینماها صورت گرفته است، افزود: سینما آوینی بوشهر نیز در لیست تبدیل شدن به دیجیتالی است.

\n\n

۸ سینمای دیجیتال در استان بوشهر وجود دارد

\n\n

ماحوزی با بیان اینکه اکنون هشت سینما دیجیتالی در استان بوشهر وجود دارد، بیان کرد: چهار سینمای آن در شهر بوشهر است.

\n\n

وی از اکران فیلم محمد رسول الله(ص) همزمان با سراسر کشور در بوشهر خبرداد و عنوان کرد: این اکران بیانگر ارتقا و بروز بودن اکران فیلم‌ها در استان بوشهر است.

\n\n

مدیرکل ارشاد اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تعداد مخاطبین سینما در استان بوشهر کاهش یافته است و این تلاش مضاعفی را می‌طلبد که اکران فیلم‌ها متناسب با ذائقه مخاطبان صورت گرفته و محیط سینما با توجه به گرمای هوا مطلوب باشد.

\n\n

شرایط حمایت از فیلمسازان جدید وجود ندارد

\n\n

ماحوزی با اشاره به رشد وسایل ارتباطی در دنیا، عنوان کرد: امروز، فرد با تهیه سینما خانواده در منزل می‌تواند بهترین فیلم‌ها را با کیفیت سینمایی ببیند، در این راستا مسئولان باید برنامه ویژه‌ای برای جذب افراد به سینماها اجرا کنند.

\n\n

وی از نیم‌بها بودن بلیط سینماها در سراسر کشور به مناسبت روز سینما خبر داد و گفت: این تنها و کوچکترین کاری بود که در راستای گرامیداشت این روز و جذب مخاطبان توانستیم انجام دهیم.

\n\n

مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اکنون شرایط حمایت از فیلمسازان جدید وجود ندارد و تمام تلاش مسئولان سینمایی برای تجهیز و توجه به زیرساخت‌های سینمایی است.

\n\n

ساخت سینمای جدید در شهر بوشهر

\n\n

وی از احداث سینمای جدید در شهر بوشهر با حمایت بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: این سینما دارای دو طبقه است که در طبقات همکف و اول تجاری و طبقه دوم سالن سینما وجود دارد.

\n\n

ماحوزی اظهار داشت: این مجتمع تجاری فرهنگی با نام انقلاب دارای دو سال سینما با ظرفیت ۲۳۰ و ۳۴۰نفری است.

\n\n

*مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر