يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: نشست کارگروه رفع مشکلات زیست محیطی عسلویه با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست گفت: ملاحظات زیست محیطی از اولویت های دولت است و در کنار توسعه صنعت نفت باید اولویت های زیست محیطی مورد توجه جدی قرار گیرد.\n\nحمید جلاوندی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در این ارتباط تفاهم نامه ای با وزارت نفت برای بررسی بیشتر مسائل و ارائه برنامه ای اجرایی تنظیم کرده است که در آینده نزدیک مبادله می شود.
کد خبر: ۱۴۶۲۲
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: نشست کارگروه رفع مشکلات زیست محیطی عسلویه با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان بوشهر و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر، مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست گفت: ملاحظات زیست محیطی از اولویت های دولت است و در کنار توسعه صنعت نفت باید اولویت های زیست محیطی مورد توجه جدی قرار گیرد.

\n\n

حمید جلاوندی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در این ارتباط تفاهم نامه ای با وزارت نفت برای بررسی بیشتر مسائل و ارائه برنامه ای اجرایی تنظیم کرده است که در آینده نزدیک مبادله می شود.

\n\n

وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه بحث حذف فلرها، حل و فصل مجوزهای صادره، حل و فصل پسماندهای ویژه و تعاملات حداکثری فی مابین گنجانده شده است.

\n\n

محمد جواد سروش مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این نشست بر لزوم مدیریت پسماندهای عادی و ویژه و مدیریت فاضلاب های صنعتی در شهرستان عسلویه تاکید و به آلودگی های به وجود آمده در دریا در ماه های اخیر اشاره کرد.

\n\n

\n\n

حسین دلشب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل گفت: تسریع در مدیریت آلاینده های زیست محیطی، ایجاد مرکز پایش های زیست محیطی، جلوگیری از راه اندازی واحدهای صنعتی بدون زیرساخت های زیست محیطی و استفاده نکردن از طراحی های تکراری در شهرستان عسلویه ضروری است.

\n\n

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این نشست با تشریح عملکرد حوزه زیست محیطی این سازمان گفت: صنعت نفت همواره با نگاه توسعه همه جانبه محور و با در نظر گرفتن شرایط خاص اقلیمی، جغرافیایی و انسانی، فعالیت ها و پروژه های کلان خود را اجرا کرده است.

\n\n

مهدی یوسفی با اشاره به نقش محیط زیست در توسعه پایدار افزود: این سازمان به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران با نگاه ویژه به فعالیت های خود در حوزه کمک به مسائل زیست محیطی توجه دارد و در این راستا تاکنون قدم های بلندی برداشته که از مهمترین آنها ساماندهی صادرات گوگرد و تلاش برای گسترش و توسعه فضای سبز است.

\n\n

دراین نشست مقرر شد سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی مدت یک ماه نسبت به انتخاب مشاور برای مکان یابی مرکز دفن پسماندهای ویژه در منطقه ویژه اقدام کند و گزارش نهایی آن را حداکثر در مدت سه ماه به سازمان محیط زیست تحویل دهد.

\n\n

همچنین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واگذاری زمین به طرح هایی را که مشمول مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی هستند منوط به اخذ مجوز از دفتر ارزیابی سازمان کند.

\n\n

دراین جلسه مقرر شد مطالعات ارزیابی راهبردی محیط زیستی با تاکید بر اثرات تجمعی در محدوده پارس 3 تهیه و به تایید سازمان محیط زیست برسد و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نسبت به راه اندازی هسته محیط زیستی و مرکز پایش متمرکز محیط زیست در منطقه ویژه در مدت شش ماه با نظارت اداره کل محیط زیست استان بوشهر اقدام کند و نتیجه را به سازمان محیط زیست کشور اطلاع دهد. 

\n\n

شهرستان عسلویه محل اجرای طرح های توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی در فاصله 285 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر